Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har bestilt time hos fastlegen.i tilfelle det ikke skulle gå denne gangen heller. Ønsker å få en henvisning til spesialist som kan følge meg opp ifm IVF. Har ikke råd til privat gyn., så må ha henvisning til en "offentlig" en.

Så spørsmålet: Må jeg vite hvilken gyn. jeg vil ha når jeg kommer til fastlegen, eller får jeg en generell henvisning og så kan jeg ringe rundt selv til de som står på den "offentlige" listen og som jeg vet er vennlig innstilt til oss Danmarksfarere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få en generell henvisning, det hadde jeg. Håper selvfølgelig at du ikke får bruk for henvisningen da.

Skrevet

Jeg fikk en generell henvisning. Det kan være lurt hvis det er noen som har litt ventetid. Håper du ikke får bruk for den bumpi de bump:-)

Skrevet

Jeg har stort sett bare brukt privat gyn, men den ene gangen skulle hun ha fri, så jeg fikk tak i en generell henvisning og gikk til offentlig.. Det jeg synes var veldig merkelig, var at det faktisk kostet mer med den offentlige, fordi hun visste at vi skulle til Danmark, og derfor måtte betale forhøyet egenandel (tror beløpet var 680kr eller noe sånt, og til den private betalte vi 800,- første gangen, og 500,- de resterende gangene, som regnes som oppfølging). Gikk ikke til henne igjen, for å si det sånn, ikke kunne hun måle seg med hun private vi vanligvis går til, heller.

Dette regnes kanskje som offentlig godkjent forskjellsbehandling? Merkelig spør du meg..

Håper du finner deg en hyggelig gynekolog i alle fall. Lykke til!

Skrevet

Spurte du hvor hun fant de reglene?

Min gynekolog vet utmerket godt at vi dro til Danmark, men det har da aldri vært snakk om å betale noe mer enn standard-egenandelen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...