Gå til innhold

Ville dere sagt ifra?

Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har tydelig vis sommerferie... Ungene på 3 og 6 år styrer og hopper og hyler og skriker og griner HØYT ute nå når klokka nærmer seg 22! Soverommet til guttungen er vendt mot der de leker og bråker! Ville dere bedt dem om å vær så snill dempe seg litt og ta hensyn til de som ikke har sommerferie enda? Jeg hører dem fint inn på stua her jeg sitter! Guttungen er så utslått av varmen så han sover godt nå, men det er jo ikke nødvendig, mener jeg, å vente til han blir holdt våken av levenet dems og blir helt utslitt i bhg dagen etter... De voksne er ute med barna og de voksne VET vi har en unge på 4 og de VET hvor soverommet hans er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ungen din sover, så ser jeg ikke vitsen i å si fra?!

Skrevet

Så lenge barnet ditt sover ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Jeg ville gitt beskjed. Egentlig merkelig at man skal måtte gi beskjed om slikt, vanlig folkeskikk er jo å ta hensyn til naboene uansett tid på året, men ikke alle følger normal etikette. Ta en prat med dem!

Skrevet

Om ungen din sover så ser eg ikkje problemet.

Skrevet

Hvofor vente til søvnen blir ødelagt?

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Hvorfor tro du søvnen blir ødelagt hvis den ikke er blitt det til 2155?

Skrevet

For min del er det ikkje eit problem før søvnen faktisk er ødelagt, for sjansen er stor for at den ikkje blir det om han har sovna til bråket. Men du må for all del vera i forkant sjølv om eg ikkje er det.

Skrevet

De legger seg vel snart uansett, holder vel ikke på til midnatt liksom når de er 3 og 6 år? Synes uansett at det er rart de ikke tar hensyn.

Skrevet

Det var rolig da han ble lagt, også skrudde de opp volumet... Det er jo ikke sikkert han sover seg like rolig gjennom ALLE skarpe lyder og hyl... Nå virker det som om de har roet seg igjen så da... MEn denne naboen er sånn som gjerne klipper gresset i det vi skal til å spise middag ute, bla... Her i nabolaget er vi vant til å ta hensyn til hverandre, sjøh, så vi er ikke vant til dette... Ingen andre her klipper gresset etter 20, for eksempel, men det gjør de... De klipper gresset enten i middags-tid eller i 21-22 tiden...

Skrevet

Nei, jeg ville ikke sagt noe. Når det endelig er sommer og fint vær må man få love til å være ute og more seg uten at sure nabodamer skal ødelegge gleden! Det virker nesten som du er sjalu for at dere ikke har ferie. Sønnen din sover, hva er problemet?

Skrevet

Hvis man ikke klipper gresset etter kl 20, og ikke i middagstida, når klipper man gresset da? Drar man hjem for å klippe i lunchen da, eller...?

Skrevet

Jeg har ferie, jo! Går hjemme med baby, jeg... Tenker på guttungen, jeg, som skal opp og i bhg... Og før det starter noen debatt der, han vil gjerne i bhg, og vesla bråker endel om nettene nå så da har ikke jeg overskudd til å underholde han på dagtid...

Skrevet

Gjør det noe at naboen klipper gresset i 21-22-tiden? Skjønte ikke helt den.

Skrevet

Gresset kan klippes etter middag... Mellom 18 og 20... Man merker jo når naboen sitter å spiser... Vi sitter jo ikke å spiser hele kvelden... Men som sagt, vi er bare blitt vant til et nabolag hvor alle tar hensyn til hverandre... Vi merker iallefall når naboen spiser...

Skrevet

Ha, ha! Mellom 18 og 20, det er jo akkurat i middagstida!

Skrevet

Det var eit lite vindu for gressklipping. Kva om naboen på andre sida igjen er som oss og spiser i seks tida? Eller gressklipperen skal i møte halv sju, osv.? Det skjer såpass mykje på ein dag at det kan vera vanskelig å treffe det to timers vinduet der. Trur kanskje du har hatt ekstremt rolige naboer fram til no eg. Eg er ikkje vane med så mykje hensyn iallefall.

Skrevet

Ja, det hadde plaget meg.

Når vi skal flytte skal jeg ikke ha naboer helt inntil meg, da tror jeg at jeg hadde blitt gal.....Jeg og mannen er overfølsomme for bråkete naboer:)

Vi bor nå i "ghettoen" i Oslo og her er det faktisk overaskende stille og fredelig om kveldene, bortsett fra noen skrikende unger på lekeplassen på varme sommerkvelder. Da vi bodde i hus hadde vi en svær trampoline utenfor vinduet vårt med hylende 10 åringer på, det var grusomt, særlig når barna våre sov i rommet rett ved trampolina...måtte klage mange ganger. Så neste gang vi flytter blir det landlig idyll for våre sarte ører:)

Ja, jeg ville sagt ifra, ellers har du det slik resten av ferien..

Skrevet

Vi pleier å spise middag etter 18 ca annenhver dag, betyr det at mine naboer ikke kan klippe gresset annet enn før 16 det da?

Skrevet

hehe, må vel være lov å klippe gresset selv om andre spiser middag?!

Skrevet

Herregud så slemme dere er med henne! Jeg er HELT enig, når man er 3 år bør man ikke være ute til 22 heller! Og hvis ikke foreldrene kan ta hensyn så er det lov å klage! Steike ta så teite dere er.

Man trenger ikke klippe plenen kl. 21-22. Man kan f.eks ta det i helgene! Barn trenger søvn, noe som ikke alle her inne forstår virker det som, og man vil ikke ha en unge som er sur og grinete pga en drittunge som ikke har oppdragelse på 3(eller 6 eller 14 for den saks skyld).

Skrevet

Ja, nei, jeg ser jo nå at vi har "blitt skjemt bort" av tidligere nabo! hehe Så jeg har fått svar på hva dere ville gjort, og det er greit! Synes bare det var unødvendig å komme med spydigheter, men greit nok! ;-) Men da trenger ikke jeg å være redd for å forstyrre naboer om jeg sitter ute på kvelden og baby begynner å skrike... ;-)

Skrevet

Men ærlig talt da - jeg skjønner ikke hva plenklippingen har med saken å gjøre i det hele tatt. Tar min ene nabo som eksempel her, de er veldig typiske nordmenn, vil jeg si. De jobber på dagen og kommer hjem og skal spise middag og slappe av. I helgene er de på hytta. Når skal de da klipee plena? Jo, på kvelden.

Vi har 3 naboer som grenser til vår hage, samt flere andre naboer på de andre kantene. Dette fører til at det i verste vekstsesongen er plenklipping støtt. Men hva så? Vi kan da ikke diktere hele nabolaget til å klippe når det passer oss??

Dessuten, vi klipper jo plena på kvelden selv, må nesten gjøre det etter at 2åringen har lagt seg ;)

Skrevet

Det er vel ikkje slemt å vera uenig vel? Det vil eg påstå er litt overfølsomt å sei. Me har alle ulike oppfatninger av verden rundt oss, og ho spurte kva me meinte om denne situasjonen. Dessuten så sover ungen. Hadde den vert våken så hadde eg syntes det var greit om ho spurte naboene om leike eit anna sted. Men det var ikkje saken.

Og ungen min var ute til ni på torsdag, og ho er berre 2 år. Ho er verken uoppdragen eller ein drittunge for det om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...