Gå til innhold

Når man får...

Anbefalte innlegg

Skrevet

permisjonen utbetalt fra arbeidgiver, må man likevel søke til nav i tillegg da??? blir ikke klok på dette jeg...

og nå er jeg sykemeldt når jeg skal ha ferie...kan jeg ta de 4 ukene i november/desember da(stopper permisjonen) uten å tape penger???

for de 4 ukene er vel allerede trekt i juni når jeg fikk feriepenger,eller???

noen som kan dette eller vet helt sikkert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må søke både til nav og arbeidsgiver :) er et skjema på nav.no som heter "krav om ytelse ved svangerskap og fødsel" ... jobben din skal nemlig ha refundert penger fra nav når du er i permisjon!

ang ferie, så ja.. då skriver i søknaden til nav at du tar ferie i 4 uker (dato fra-til) og så plusser du på 4 uker på den totalte lengden permisjonsuker. Med andre ord så blir den 50/60 uker tilsammen inkl de 4 ukene :) da skal permisjonspengene dine gå som normalt når du har ferie .. med andre ord så merker du ikke forskjell på utbetaling ved ferie eller perm penger..! forstod du? :))

Skrevet

Du må uansett søke NAV ang permisjon. På søknaden er det et felt der man skal fylle ut om arbeidsgiver betaler eller ikke.

Om du er 100% sykemeldt så kan du ta ferien din senere, i nov/des om du vil det. Permisjonen din stopper og du får ingen penger av NAV (arbeidsgiver i dit tilfelle).

Om du bare fikk feriepengene dine i juni og ikke noe lønn som vi har det på vår arbeidsplass må din arbeidsgiver betale deg lønn når du har ferie. (juni lønnen er trukket for å dekke opp ferie)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...