Cecelia & jentene Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 permisjonen utbetalt fra arbeidgiver, må man likevel søke til nav i tillegg da??? blir ikke klok på dette jeg... og nå er jeg sykemeldt når jeg skal ha ferie...kan jeg ta de 4 ukene i november/desember da(stopper permisjonen) uten å tape penger??? for de 4 ukene er vel allerede trekt i juni når jeg fikk feriepenger,eller??? noen som kan dette eller vet helt sikkert?
Lykkelig g~g~j Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 du må søke både til nav og arbeidsgiver er et skjema på nav.no som heter "krav om ytelse ved svangerskap og fødsel" ... jobben din skal nemlig ha refundert penger fra nav når du er i permisjon! ang ferie, så ja.. då skriver i søknaden til nav at du tar ferie i 4 uker (dato fra-til) og så plusser du på 4 uker på den totalte lengden permisjonsuker. Med andre ord så blir den 50/60 uker tilsammen inkl de 4 ukene da skal permisjonspengene dine gå som normalt når du har ferie .. med andre ord så merker du ikke forskjell på utbetaling ved ferie eller perm penger..! forstod du? )
camillaj81 Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 Du må uansett søke NAV ang permisjon. På søknaden er det et felt der man skal fylle ut om arbeidsgiver betaler eller ikke. Om du er 100% sykemeldt så kan du ta ferien din senere, i nov/des om du vil det. Permisjonen din stopper og du får ingen penger av NAV (arbeidsgiver i dit tilfelle). Om du bare fikk feriepengene dine i juni og ikke noe lønn som vi har det på vår arbeidsplass må din arbeidsgiver betale deg lønn når du har ferie. (juni lønnen er trukket for å dekke opp ferie)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå