Trønderbærta Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 ..er det noen som har oppskriften til de??
Mittens ♂♂ Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Tror de skal stå inne på Kokebok. Husker selv da Curly-bollene ble så populære på bim/dib, men fikk aldri rotet meg til å prøve å lage de selv! Hmm skal jammen se om jeg finner oppskriften jeg også...
guroa Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 1,5 kg hvetemel 225 g sukker 3ts kardemomme 2 pk tørrgjær 225 g melange 4,5 dl vann 6 dl melk Ha i alt det tørre i bollen. Smelt smør tilsett vann og melk. (blandingen skal være lunken)Ha i det våte i det tørre og bland godt. Sett deigen til heving under ett klede og la heve til dobbel str. Bak ut og pensle med egg. Stekes i 225 grader i ca 15 min og avkjøl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå