Gå til innhold

De berømte "curly"-bollene..


Anbefalte innlegg

Skrevet

..er det noen som har oppskriften til de??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de skal stå inne på Kokebok.

 

Husker selv da Curly-bollene ble så populære på bim/dib, men fikk aldri rotet meg til å prøve å lage de selv! Hmm skal jammen se om jeg finner oppskriften jeg også...

Skrevet

1,5 kg hvetemel

225 g sukker

3ts kardemomme

2 pk tørrgjær

225 g melange

4,5 dl vann

6 dl melk

 

Ha i alt det tørre i bollen. Smelt smør tilsett vann og melk. (blandingen skal være lunken)Ha i det våte i det tørre og bland godt.

Sett deigen til heving under ett klede og la heve til dobbel str. Bak ut og pensle med egg.

 

Stekes i 225 grader i ca 15 min og avkjøl :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...