lille ma Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Holder dere rutiner på barna - eller nyter dere sommern og det fine været??
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Mini her er snart 2 år og hjelper veldig fint til å overholde rutinene vi har. Han er klar for å legge seg mellom halv sju og sju, uansett hvor fint været er. Da er han trøtt. Senest idag var vi litt seint ute til leggetid. Kl 18.50 skulle vi kjøre hjem fra besøk og han bare skrek da han ble satt i bilsetet. Vi spurte om han var trøtt. "Ja", sa han. Spurte om vi skulle hjem og finne senga: "Ja", sa han. Og da vi kom hjem var det rett på badet og tannpuss og rett i seng uten protester og sovnet med en gang 19.10. Varmt og fint vær til tross;) Hehe... Men nå var det kanskje snakk om litt større barn i dette tilfellet? Jeg er en tilhenger av å holde på rutiner jeg, da;)
camillaj81 Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 Det kommer jo veldig an på alder på barna da mener jeg. Om de skal i barnehagen har jo også en innvirkning her eller om de er så store at de har skoleferie.
ifie Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 I dag ble det vel sent for skatten vår, og det tok litt ekstra tid før han sovnet (litt overtrøtt, kanskje?), så det ble enda senere! Han er to år, og dette blir nok ingen vane, nei
(-: Ida&Tilde sin mams :-) Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Jenta mi er snart 2 og sovner ikke før 2130 på kvelden! Legger seg vanligvis kl 19.. Tror ikke vi klarer å "lure" henne til å forstå at det er kveld selv om det er lyst ute selv om det er helt mørkt på rommet.. Ikke sover hun lengre på dagen enn hun pleier heller.. Vi har prøvd mange metoder for å få henne til å sovne tidligere, men hun er bare helt i 100. Så nå får hun bare holde det gående til hun begynner å gni seg i øynene. Det positive er jo at vi kan være lengre ute på besøk o.l om kveldene:-)
svima hege Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 her har leggetidene blitt dratt ut skikkelig.. ingen er i seng før halv ti- ti.. men nå har det jo vært veldig varmt og.har to gutter på 4 og 8 år så de har jo sommerferie nå , så tar det ikke sååå nøye egentlig hehe
erteposen + 4 Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 Vi hold rutinene frem til de var 3 år, og det var deilig for mor og far. Nå sklier det ut fullstendig:) De har ferie begge to, og sover lenger om morgenen. Før våknet de kl 0700 uansett leggetid kvelden før, men nå kompenserer de. Utrolig hyggelig å ha de oppe om kvelden:)
cakes Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 holder rutinen på minstemann, han er 2,5 år. han legger seg ca halv åtte. drøyer tida til litt over åtte noen dager da. han er såpass liten enda at jeg syns det er greit å holde seg til rutiner, selv om vi kan lette på dem innimellom. han blir helt utslitt når kvelden kommer også, så han syns bare det er godt å legge seg. datteren min er 6 år, så hun får være oppe til ni nå om sommeren. hun blir ikke frustrert av rutinebrudd, hun er bare overlykkelig for å være ute og leke lenge. vi har ferie hele juli, så det er bare å nyte sola og kose seg:)
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #9 Skrevet 26. juni 2009 Siden solen forsvinner og det fort blir kaldt ute her omtrent når det er leggetid uansett, så holder vi stort sett på rutiene. Mener det er sunnes for barna også når de er små, anderledes når de blir større. Kan fint drøye leggingen 1 times tid om vi koser oss veldig ute, men prøve å unngå å få helt krøll på alt av rutiner så lenge vi også har små barn. Noen få ganger i veldig spesielle anledninger drøyer vi leggetiden i flere timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå