Gå til innhold

noen med sukker i urin ved flere kontroller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hatt det på begge kontroller, å får bare beskjed om å holde meg unna snop?? blir så oppgitt jeg, trodde jegmåtte ta en sukker belastningstest jeg? fkk ikke ny time før siste uka i juli igjen... blir jo så usikker.. siden jeg ikke har fått påvist svangerskap diabetes, så koser jeg meg med en is innimellom, er det helt feil? jeg som var avhengig av noe søtt hver dag syns jo detta er suuuper hardt.

håper noen an svare meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok jeg hadde bedt om å få ta en glukosebelastning.

Skrevet

Jeg hadde bedt om blodprøver, hvor de måler blodsukkeret - både vanlig og langtidsblodsukker. Om du har utviklet svangerskapsdiabetes må det måles og følges med på videre. Is er forresten ikke det verste du spiser. Jeg får ikke blodsukkerstigning av softis.

Hilsen en med diabetes.

Skrevet

I mitt forrige svangerskap fikk jeg påvist sukker i urinen ved hver kontroll. Etterhvert tok de en sukker belastningstest og jeg hadde ikke svangerskaps diabetes, måtte bare holde meg unna godteri og brus.

Nå har jeg hatt sukker i urinen ved 1 kontroll, sluttet å drikke sukkerholdig brus og godteri og da hadde jeg ikke sukker i urinen ved neste kontroll.

Denne mnd har jeg spist mer godteri igjen for jeg synes det er vanskelig å la vær... Det er vanskeligere å slutte med godteri enn med røyk!

Men, prøv å reduser godteri spisingen og drikk masse vann. Ikke slutt helt for da blir du gal ;)

Skrevet

Jeg hadde sukker i urinen på første kontroll hos jordmor, og da måtte jeg ta en ny urinprøve hos legen et par dager etter. Har noen kilo for mye, så kanskje det er derfor de reagerer raskt hos meg. Hvis det hadde vært sukker i urinen hos legen, måtte jeg tatt en glukosebelastning. Forrige svangerskap måtte jeg gjøre det etter første kontrollen (som viste sukker i urinen), men hadde ikke svangerskapsdiabetes da. På legekontoret sa de at om man hadde spist mye søtt dagen før (ikke bare en is altså), så ble det ofte utslag dagen etter fordi nyrene er litt nedsatt. Så nå holder jeg meg unna godteri og andre sukkerbomber dagen før kontroll. Men ellers så må man jo kose seg litt. Og is er godt i sommervarmen:-) Men du kan jo ringe til legekontoret og bare si at du ønsker en glukosebelastning, så ordner de på kontoret det. Da slipper du å lure ihvertfall. Lykke til!!

Skrevet

Hur mycket är utfallet på testet? Tror jag hade 0,1 eller 1 i pluss, men hon sa det kunde vara förorensning i glaset. Jag vet jag äter godis, men har stora problem att hålla mig undan helt. Hon sa inte att jag skulle göra nåt speciellt så...hoppas hon hade sagt det om det var nödvändigt...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...