Rose69 Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Jeg har rett og slett glemt det siden siste forsøk! Blir tullete og glemsk. Jeg tok noen blodprøver på spraydag 9 samt gyn sjekk spraydag 11 for å sjekke om d var noen cyster. Alt var fint. Men gyn min sier at neste gyn sjekk er 8 juli, da har j sprayet i over 3 uker! Og skal man ikke ta blodprøver innimellom?? Hmm...
Chaiemae Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Jeg tok gyn sjekk før jeg startet på nedregulering og før jeg startet på sprøyter. Tok ingen blodprøver.
Rose69 Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2009 Takk skal du ha :-) Tror jeg skal pushe på en blodprøve til. Er blitt litt kontrollfrik...men d kan vel ikke skade. Har en supergrei gyn som sa han kunne sende meg en rekv til bl.prøve. God helg !!!! :-)
Sarah70-har 2 gull Skrevet 27. juni 2009 #4 Skrevet 27. juni 2009 Jeg har ikke hatt noen sjekk i mine siste forsøk, jeg. Kun UL sprøytedag 9 for å sjekke eggstørrelsen. Og ingen blodprøver. Hm - kan det være noe i neste forsøk, tro?
LykkeligSomMamma Skrevet 27. juni 2009 #5 Skrevet 27. juni 2009 Hei Tror ikke blodprøver er vanlig eller Nødvendig med mindre du har cyster. Nordica sier man er nedreg om mensen kommer og om du i tillegg ikke har cyster på gyn kontroll før sprøytestart tror jeg du er safe:)
Rose69 Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2009 Nå har jeg sprayet i 16 dager...da bør jeg vel starte å stikke snart? Tror j ringer legen for en kontroll før oppstart. Det med blodprøver er mest for min egen del...bli litt kontrollfrik etterhvert..er jo ingen unghøne lenger...hehe.Vil vite litt mer og ønsker mer oppfølging. God uke, jenter!
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 Lykke til vennen :-) Så lenge du tok blodprøve før spraystart og fikk sjekket at fsh-nivået ditt er ok, så er det ikke så mye å bekymre seg for tror jeg. Klem
Rose69 Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2009 Jeg hadde cyster sist gang, men gyn sa de var borte etter sprayblødningen. Har ihvertfall fått rekv til blodprøvenå, så da tar j den. Jeg ser noen tar UL og ikke blodpr. og andre omvendt. Så da er det forskjellig praksis fra sted til sted. Takk for tilbakemelding!!! Så mye man skal tenke på i denne varmen.Puhhh...
Mumrikken :) Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 Hei Rose ) Jeg har hatt seks forsøk ved Medicus nå, og de forsøkene jeg har brukt spray (4 stykk) har jeg alltid tatt blodprøve. Dette for å sjekke at jeg er skikkelig nedregulert. Det har vist seg at jeg nedreguleres sent, dvs at jeg har gått tre-fire uker på spray hver gang. PYTON!!! Et par ganger har jeg måtte fortsatt på spray og tatt ny blodprøve da jeg ikka var skikkelig nedregulert. I blodprøven sjekker de LH og Østradiol. LH skal være under 2 og østradiol under 1 eller noe slikt. Lave verdier iallefall ) Dette henger jo selvfølgelig sammen med at en forhøyet LH kan gjøre skader på eggene under modningen som foregår når du tar sprøyter. Vet at mange klinikker ikke sjekker nedreguleringen, men kanskje det kan ha noe med å gjøre at de setter damene på litt lengere perioder med spray? Kortest mulig er iallefall å foretrekke, så da heller et par blodprøver ja! )) Lykke til videre i forsøket! ) Klem
Rose69 Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2009 Tok blodprøve igår, og LH var på under 1 og østr 0,18. Så da er det OK.Da er det bare å fortsette å spraye og stikke videre på harde livet... (har gått ned til 3 ganger spray pr dag fra idag.Stikkedag 3) Kos dere fortsatt i varmen, og takk for tilbakemeldingene jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå