Gå til innhold

Vasker dere alle de nye klærne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt noen nye sommerklær til min lille på 3 uker, og har så lyst å ta på henne den ene kjolen fordi vi skal ut. Men den er jo ikke vasket med et nøytralt vaskemiddel slik som de andre klærne hennes ennå. Er det krise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv vært sløv med det men tenkte jeg skulle sjerpe meg litt etter en repotasje på nrk. En del kjemiske stoffer i nye klær som kan virke hormonforstyrrende. Bør nok vaske ja, men hun overlever sikkert

Skrevet

Oi.. Ja, da skjønner jeg at det er lurt å vaske klærne! Jeg har vært flink å gjøre det med alle de andre klærne hennes. Alt vaskes på nøytralt, både første gangen og alle de andre gangene.

Jeg vil jo selvfølgelig det som er best for henne, men tenker at det er vel ikke så farlig å ta på henne en kjole utenpå bodyen nå i en-halvannen time? Skal ikke være lenge på..

Sikkert litt teit å spørre dere her for jeg bør jo avgjøre slikt selv, men dette er min første, og jeg er ikke så flink med alt. Så trenger råd :)

Skrevet

Går nok helt fint med ett og annet plagg, spesielt om det er utenpå et annet plagg. Fortsett med å vaske det meste du, så går det sikkert fint om denne kjolen er et plagg som for en gangs skyld ikke er vasket på forhånd. Har selv måtte gjøre dette en 3-4 ganger med mine barn som babyer fordi de alt hadde grist ut skiftet sitt og måtte rett og slett ha nye (rene) klær der og da, så da var det å kjøpe på butikken og rett på dem uten å vaske.

Skrevet

Jeg har også nå og da tatt i bruk tøy uten å vaske først og det har gått bra, men det er nok lurt å vaske først sånn til vanlig da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...