Gå til innhold

Mannen min er så negativ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så skuffet over mannen min noen ganger. Han er en mann mad mange gode sider, men han har så lett for å knuse forventninger både hos meg og hos barna. F. eks. eldstemann har fått i sommerjobb å male kjellerstua. I dag har han holdt på siden morgenen, og jobbet som en helt. Han søler litt, men det er tross alt første gangen han maler noe aleine, så jeg holder heller hovedfokuset på at han maler jevnt og fint, så får det heller være at det har kommet noen drypp på gulvlistene (de skal males de også) og at han ser ut som en toåring som har lekt med fingermaling :-)

I dag var han kjempespent på hva pappa'n ville si da han kom hjem, men så...det første han sier da han kommer ned i kjelleren er: "voldsomt som du griser da! Her er et drypp, og der er et drypp... sånn kan du ikke holde på." Så spør han meg om jeg ikke har sett "alt" sølet, og jeg sier at jeg har sett mer på at han har fått malt tre vegger, og at det er jevnt og pent malt. Da først virker det som han "oppdager" at veggene har skiftet farge, og sier "Ja, dette ble jammen annerledes..." Jeg så stjernene i øynene på gutten min slukne fortere enn svint.

Jeg får helt mark!!! Jeg har snakket med han om det mange ganger, og om hvor triste vi blir når det førrste han påpeker alltid er noe negativt, og hvor dumme vi føler oss som syntes at vi hadde gjort noe fint. Han sier at han egentlig ikke mener det sånn, men at det er bare det første som ramler ut av han...men nesten hver gang??

Han tåler dårlig kritikk av noe han gjør, forøvrig, for da føler han seg "angrepet"...

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær demonstrativt negativ til alt han foretar seg i et par dager, og se hvordan han liker det. Noen mennesker trenger at man snur helt på flisa før de forstår.

Jeg hadde også en sånn kjæreste før, og det tappet meg helt for livslyst uansett hva jeg foretok meg. Det sure trynet hans er det nå noen andre som må slite med. Ha ha.

Skrevet

Kall ham "surpromp" hver gang han er overdrevet negativ.

Skrevet

Roser du ham når han er flink da? Neste gang du gjør det, jeg gjetter nesten på at du ikke bare roser barna nemlig, så kan du jo spørre ham etterpå om han hadde foretrukket at du heller kritiserte ham for det som er galt først ... det pleier å hjelpe på mannen min som er oppvokst med mye kritikk og slagordet "Aldri så godt at det ikke er gæli for noe".

Skrevet

Lurt! Det skal jeg prøve!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...