Gå til innhold

Sykepleiere elle annet helsepersonell her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jobber på sykehus..Jeg har nattevaktsstilling i et akuttmottak og havner stadig opp i CT, rtg, antibiotika og smittepasienter...hva gjør dere? heldvis går jeg straks på ferie og er 10uker på veg når jeg kommer tilbake, må muligens si det da for å slippe....

ikke så gøy å måtte "snike" seg unna...

Usikker om jeg skal fortsette på natt etter ferien eller ikke, fungerer foreløbig helt greit. merker lite til at jeg er gravid. men er kun 6uker da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!Jeg jobber fullt natt i akuttpsykiatrien..ikke mye somatikk,men andre problemstillinger som utaggeringer etc..er ca 9u og har 3u til ferien.Vil være ca 16 u da jeg er tilbake fra ferie (litt lang ferie pga.avspas.og fri).

Har ikke sagt noe,og gått noen runder med meg selv mhp.dette.Bestemt at jeg ikke skal si noe før etter ferien.Det har og sammenheng med at jeg skal ta fostervannsprøve (gammel,jeg vettu!) og gjerne vil vente til svar derfra er klare.

Kommer også til å jobbe natt i hele svangerskapet fordi jeg vil det selv..dagene er så hektiske at det orker jeg ihvertfall ikke nå...

Du har-hvis du vil-krav til å jobbe kun dagtid dersom du ønsker det fra når som helst i svangerskapet.Men;det kjenner du sikkert til.

Dersom jeg hadde jobbet i somatikken ville jeg nok gjort som nå.Antibiotika og annet har dere vel rutiner på uansett??

Akkurat røntgen og f.eks cellegift ville jeg holdt meg langt unna.

Vet ikke om du ble klokere..ønsker uansett masse lykke til!!!Klem fra meg!

Skrevet

Hei!

Jeg er intensivsykepleier. Jeg fortalte det til sjefen ganske med en gang for å slippe slike situasjoner. Jeg går ut av alle rom hvor det taes røntgen og må jeg på CT, står jeg i skjermrommet som er røntgentett. Hvis pasientene er så dårlige at de må bagges gjennom en CT er det som regel anestesilegen som "ofrer" seg for den jobben. Jeg slipper også nattvakter mot at jeg hadde med legeattest som sa jeg var gravid. Sjefen og turnusansvarlig har vært kjempegreie og endret turnusen min slik at jeg heretter bare jobber dag og kveld.

Når jeg blander antibiotika, står jeg i avtrekkskap med munnbind og hansker (slik vi egentlig alltid skal gjøre...merkelig hvordan ting plutselig endrer seg når en skal ta hensyn til flere enn seg selv.)

Lykke til!

Skrevet

Er sykepleier og jobber på avdeling med mye gjennomlysning og diverse. Jeg har umiddelbart gått inn i full dagstilling (da kan det unngås) og får tilleggene mine. Sånn er rettigheten mine ved denne avdelingen (offentlig sykehus).

Stå på!

Skrevet

Jeg er radiograf, og har alliert meg med et par stykker slik at jeg ikke må stå inne under gjennomlysning etc med røntgen. Slipper også å ta bilder på intensiv/akuttmottak hvor det ikke finnes blyvegger.

Men er det sant at man når som helst kan tre ut av nattevakter UTEN å miste tilleggene? Trodde man måtte ha sykemelding, jeg da!

Er 6 uker i morgen

Skrevet

Takk for svar:) Er akuttsykepleier så sliter litt med å trekke meg unna slike situasjoner...Men klarte lure meg unna traume CT idag, uff...kjenner jeg føler meg litt dum, som bare overlater alt til alle andre! Men tok en AB, men brukte lukket sett og hansker!! Men får vel forklare det tilslutt til de andre! Usikker om jeg skal gå over til dag, men tror jeg skal snakke litt med jordmor når jeg skal der i uke 14....Fungerer foreløbig greit på natt;) Men er jo greit at en beholder nattilleggene om man går over til dag/kveld da!! Det er vertfall slik det fungerer på sykehuset jeg jobber på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...