Matildesnusk + lille ups Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Presis ei uke etter vaksinen fikk Matilde feber. Nå har hun hatt over 40 grader i fire dager, og vi begynner å bli kraftig lei. For to kvelder siden hadde hun også feberkramper, og da ble det tur på legevakta. Vi vet virkelig ikke helt hva vi skal gjøre nå. Selv om vi gir henne maks dose febernedsettende, så får vi aldri febereren under 39 grader. Legevakta har forresten ikke noe fornuftig å si. Bare at hvis hun fremdeles har våte bleier, så er alt okei. Vet ikke helt, jeg. Synes så synd på stakkars Matilde nå Andre som også har fått en så kraftig reaksjon?
Gjest Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Det er litt lenge etter vaksinen til å være reaksjon...,etter hva jeg har lært om MMR. Når man ikke får feberen bort,hvertfall godt ned med Paracet skal man kontakte legen.Men ikke lett med talentløse leger på legevakten.Hva gjorde de i forhold til feberkrampene? Hvordan er formen hennes??Den er viktigst,og dere kjenner henne best glem ikke det!
Gjest Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 Ville gått til fastlegen i morgen. Med min minste utsatte jeg et legebesøk fordi jeg trodde det var pga MMR. Han hadde ørebetennelse og fikk antibiotika :-P
Gjest Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 Gutten min fikk også kraftig reaksjon ganske lenge etter MMRvaksina, var vel en ukes tid. Hadde nærmere 40 i feber i mange dager. Ga ham paracet, og det hjalp ganske greit på ham heldigvis. Han får ikke direkte kramper, men nattskrekkanfall, og det er også kjempeskummelt. Ringte legevakten og de sa at jeg skulle passe på å gi ham godt med drikke, helst kle av så han lå i bleia og ikke ha dyne på ham. Ellers er det ikke så mye annet å gjøre så lenge de ikke får tegn på dehydrering. Ringte fastlegen også, og hun sa det var helt normalt med høy feber etter den vaksina..
Fire småtroll Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 Ville ringt fastlegen i morgen jeg, ikke sikkert det har noe med vaksinen å gjøre i det hele tatt. Så mange dager med høy feber kan tyde på en infeksjon som krever antibiotika, tok de blodprøve på legevakten da?
Matildesnusk + lille ups Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2009 Problemet er at vi er på ferie, så vi har ikke noe fastlege tilgjengelig. Legevakten tok en crp i fingeren, og den viste at hun ikke hadde noen infeksjon i kroppen. Ikke i går, iallfall. Men legen kikka ikke verken i ørene eller halsen, så ikke vet jeg. Selv om hun bare er 10 kg, så får hun 250mg paracet. Dvs, vi gav henne 125 mg, men det sa legen var for lite. Likevel går ikke feberen ned til mindre enn 39. Uff, nei dette er ikke noe moro
Matildesnusk + lille ups Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2009 Feberkrampene sa de heller ikke noe særlig om, selv om hun faktisk var helt stiv og ukontaktbar en liten stund. De sa at dersom det skjedde igjen, så skulle vi komme nedover med henne. Ellers så var det ikke så mye å gjøre annet enn å gi henne nok å drikke, og ikke ha klær på.
temine Skrevet 25. juni 2009 #8 Skrevet 25. juni 2009 Fikk dere ikke ordentlig info om feberkramper? Fy! det var dårlig. Selv om det er ufarlig er det kjempeskremmende, og barn som har feberkramper skal ha febernedsettende når de har feber over 38,5 grad, og der jeg jobber får alle foreldre med resept på stesolid som de henter ut og har i kjøleskapet. Det er krampestillende som skal gis om krampene ikke går over i løpet av kort tid. Er ganske typisk for barn som får feberkramper at de har en temperatur som ikke er lett å få ned. Kombinasjon av ibux og paracet er veldig fint, men ettersom det står på ibux-mikstur at den ikke skal brukes av barn under 3 år er det som oftest barnelegen som forteller foreldre til barn under 3 år om denne kombinasjonsmuligheten. Håper feberen går over snart, slik at dere får nyte finværsdagene igjen:)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 25. juni 2009 #9 Skrevet 25. juni 2009 det er ikke for lenge etter vaksinen for å få bivirkninger! bivirkninger etter mmr vaksinen kommer ca 1 uke etter den blir satt. men bivirkningene skal ikke sitte i lenger enn enn 2-3 dager, gjør de det er det det sansynligvis noe annet, det sa de til meg på helsestasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå