Gå til innhold

Hvordan var d igjen, jenter har høyere hjertelyd gutter??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Myten sier så, ja. At over 140 er jente, under er gutt.

Jeg har til gode å se noen som helst dokumentasjon på at så skulle være tilfelle.

Skrevet

Noen mener at man ikke kan si kjønn ut i fra hjertelyd.

Det menes at hjertelyden kommer ann på aktiviteten på fosteret.

Skrevet

Tror det må være bare en myte jeg. Har 2 gutter og 1 jente og jenta lå hele tiden lavere enn guttene. Har mere tro på teorien om at hjerterytmen varierer med aktivitetsnivået.

Skrevet

Tror nok dette bare er en myte ja...den lille i magen min har hatt høy hjertelyd på alle målingene, i dag på ultralyd var den på 164- men det var en gutt:-)

Skrevet

hos meg var hjertelyden høy og det var jente:)

Skrevet

Det er nok en liten sannhet, men samtidig alt etter aktivitetsnivå!

Skrevet

Bare tull.... Min jente hadde lav puls i dag (130) fordi hun sov da jordmor målte.

Skrevet

:) Alle mine 5 barn lå imellom 130-160, alt etter aktivitetsnivået deres. Og dere ser av nicket hvilke kjønn jeg har fått, så der er nok ingen sammenheng der.

Kommer jo ann på om de sover eller er i full aktivitet etc når de måler hjertelyden.

:))

Skrevet

Min baby hadde hjerteslag på 148, og jeg er overbevist om at det blir en jente, og det var jeg før jeg hørte hjerteslagene også. Det er jo artig å tro på dette med hjerteslag, men blir det en gutt, så er det helt greit det også.

Skrevet

På UL hadde min lille 161, noe som, i følge myten, tilsier at eg får jente, men her i gården er det ingen tvil om at jeg får gutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...