Gå til innhold

Vi ønsker oss juni 2010:-)))


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Vi håper også på juni-2010 barn!! Starter første pp om et par dager :)) Har en liten en fra før, så det blir to-tette på oss om vi er heldige.. Har dere barn fra før? Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg og!!!! Jeg er 30 år, og har en liten gutt fra før. Han er bare 4.5 måneder da, men vi vil så gjerne ha to tette :) Sept. er måneden for oss jenter!!

 

Gjør dere noe spesielt? Eggløsningstester osv?

 

Syklusen min pleier alltid å være på 28 dager, men forrige måneden var det plutselig 42 dager! Håper den er tilbake til normalt igjen nå, så regner jeg med å ha eggløsning rundt den 17.sept.. Har kjøpt noen eggløsningstester og begynte å teste i går (mest fordi det er morsomt!).

 

Spennende :)) Lykke til med "hjemmelekser" de neste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 år og har en gutt på 1 år, vi vil også ha to tette!

 

Vi gjør ikke noe spesielt, tester ikke etter el, men har sex hver dag den uka el er sånn ca. Det funka på førstemann, ble på første forsøk da. Er ikke så overrasket over at det ikke ble på første forsøk denne gangen, for el var rundt den dagen vi giftet oss, så vi var nok litt stressa! Krysser fingrene for at det blir nå, for hvis ikke blir det ikke på iallefall 2 mnd for min kjære skal offshore på jobb når el er...

 

I følge babyverden har jeg el i morgen, så blir vel litt kos i kveld og i morgen kveld, og så får vi håpe det holder for da reiser jeg bort på jobb i to dager.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei!

 

Jeg lurer litt på om jeg skal slenge meg på her... Vi har en liten gutt på 5 mnd, og vi vurdere også å prøve på to tette. Men jeg må ærlig innrømme at jeg gruer meg litt for det. Kan dere hjelpe meg med å overbevise meg om at det er det beste c",) Mannen min er veldig klar for det men jeg er litt usikker på om jeg skal klare å ha to så små som krever mamman sin så mye.. Hm...kjenner det kribler i magen når jeg tenker på at jeg kanskje skal ha en til om ikke lenge. Det er bare det at jeg aldri har tenkt på det selv før mannen min sa det her om dagen og da ble jeg "tatt litt på senga". Også en ting til... hvordan stiller det seg med rett til permisjonspenger? noen som vet? Jeg var sykmeldt under hele svangerskapet sist, hva om jeg blir like dårlig neste gang..har jeg da rett på 100 % lønn under permisjonen?

 

Håper dere kan hjelpe meg litt :-)

Ha en flott dag!

 

Og LYKKE til med prøvingen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det var egentlig meg som ville ha to tette, så hadde en lang liste av gode grunner for å 'overbevise' mannen min!! Han hadde noen uker uten oss i sommer for å tenke på det, så sa han ja med en gang vi hadde kommet hjem :))) Jeg hadde et veldig fint svangerskap og fødsel, så gleder meg mye til å gå gjennom det igjen! Du må jo seff gjøre det som er riktig for deg, men her er noen grunner :)

 

-Barna vil forhåpentligvis ha mye glede av hverandre :) De som jeg kjenner som har to tette sier at søsken sjalusi har aldri vært et problem!

-Man er allerede vant til å fungere med lite søvn!!

-Vi behøver ikke å sende lille gutten vår i barnehage når han er 1 år.

-Permisjonspenger er likestilt med arbeid og vil være grunnlaget for neste permisjon. Da tar vi ut 100% utbetaling (har 80% nå) slik vi får omtrent det samme som vi har nå.

-Om vi er heldig, så starter neste permisjonen noen uker etter denne er ferdig.

-Det er kanskje litt lettere å gå gjennom den 'kvalme' perioden mens lille prinsen ikke er så mobil, sover mye om dagen og er kjempe fornøyd å leke med lekene sine!

 

Jeg tenkte også det var kanskje best å bare kjøre på nå mens kroppen min ikke ser helt optimalt ut, slik jeg slipper å måtte få den gamle tilbake for så å 'ødelegge' den igjen om et år! Ok den er litt ego., men det er sånn jeg føler!!

 

Og vi elsker sønnen vår så ekstremt mye, og synes det hadde vært så innmari koselig med flere! Blir sikkert tøft og slitsomt til tider, men tror ikke det blir mindre slitsomt om vi venter et år til..

 

Jeg er litt usikker på hvordan det er i forhold til om du blir like dårlig denne gangen, men tror at om du er for dårlig til å ta deg av gutten din, har mannen din krav på sykemelding. Tror det gjelder når som helst under permisjonstiden egentlig..

 

Håper det hjalp litt!! Ha en fin kveld du også, så blir det kjempe spennende om du blir med i juni-klubben!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg faktisk overbevist om at det er ganske lurt å bare kjøre på ;-) Dersom jeg skulle ligge å kaste opp i 9 mnd neste gang også, så er det veldig kjekt at eldstemann faktisk ikke er så mye større...forhåpentligvis sover han jo en del på dagen en stund til :-) Tusen takk! Var egentlig det som holdt meg litt igjen men det blir jo ikke nødvendigvis bedre med årene nei ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også å bli medlem her. Har IKM 4,5 dager - og krysser fingrene. Er 28 år og samboer, og dette blir i så fall mitt første barn. Håper veldig nå - snart et halvt år siden jeg sluttet på ppiller, så vi håper en lite spire snart er plantet. Håper så mange som mulig av oss her inne får noe å glede oss til i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...