Emilie_ Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Hei Jeg har pollenallergi og holder på å bli gal uten tabletter. Er det slik at jeg kan bruke dem nå som jeg er gravid?? Noen som vet? Har ikke fått registrert sv.skapet mitt hos legen enda - så synes det blir så dumt å ringe uten å bestille time.. Noe jeg igjen synes er for tidlig Noen som vet?
You can call me Dårris Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Svangerskap + allergitabletter = USANT dessverre:) Du kan ta noen av de gamle tablettene, men det er vel de færreste som fortsatt bruker dem. Jeg fikk øyedråper og nesespray. Hvis det ikke går uten så ville legen skrive ut tabletter, men helst ikke, og da den gamle varianten som man blir fryktelig trøtt av.
Emilie_ Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2009 Trøtte er vi vel fra før av.. Hjelper nesesprayen deg? Det som jeg synes er verst er kløen i munnen og ørene - men kanskje nesesprayen kan hjelpe litt... ? Nydelig med sommer, men ikke med det gule støvet Ps. tusen takk for at du svarte!
fått nr 2 <3 Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 var til legen ang dette. for da jeg var gravid for 7 år siden fikk jeg IKKE bruke NOE. Nå fikk jeg beskjed om at det var helt greit å bruke de, husker ikke hva de tablettene heter, noe på C.... Nyere forskning sa legen men jeg bruker de ikke pga jeg ikke stoler på de legene her og kjenner jeg klarer meg fint uten..enda.
bianchi Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 Hei! Det står i felleskatalogen at ved inntak ceterizin er ved graviditet er det utilstrekkelig erfaring. Bør ikke brukes under amming. Jeg er også allergisk, og har ikke turt å ta tbl, skal kjøpe meg øyedråper og nesespray tenkte jeg.... Ellers er det jo bare å spørre på apoteket, de skal ha greie på det.
Matlldes mamma Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 Hei! Det som er skrevet i innleggene her så langt, stemmer ikke! RELIS har nylig gjort en oppsummering i en artikkel publisert i mai 2009, som konkluderer med at både første- og annengenerasjons antihistaminer (dvs de gamle og de nye) er trygge under svangerskap, det samme gjelder lokalbehandling med kromoglikat og kortison. Selvfølgelig gjelder det som alltid at man behandler på riktig indikasjon, og i laveste terapeutiske doser. Denne informasjonen fra RELIS forholder leger seg til, dvs de bør det (men ikke alle er helt oppdaterte). Legger ved link til artikkelen her: http://www.relis.no/Default.aspx/tabid/102/newsType/ArticleView/articleId/736 Det er altså ingen grunn til å lide seg gjennom pollensesongen lengre, heldigvis!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå