Gå til innhold

Noen som har barn med bilyd på hjertet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 2 år har fått det påvist og vi venter på henvisning til spesialist.

Han er i fin form, så jeg tror ikke det er farlig, for han blir ikke fort sliten.

Jeg har det selv også (ikke medfødt) og har sjekket med UL og jeg er helt frisk.

Vil bare høre andres erfarninger, for man blir jo litt nervøs som mamma.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn på 5 1/2 mnd har bilyd på hjertet. Hadde visstnok 3 hull i hjertet da han ble født. Det ene lukker seg normalt sett rett etter fødsel, men i min sønns tilfelle tok det ca 1 mnd. Er på kontroll hver 3 mnd, og ved siste kontroll hadde hull nr 2 lukket seg også. Er et hull igjen, så når hjertet pumper blodet til lungene hans så renner noe av blodet tilbake til hjertet gjennom dette hullet og hjertet må jobbe litt xtra.

Vi skal på vidre utredning, men tror ikke at dette er noe farlig. Kan hende at det lukker seg eller at han må sette i en slags propp. Eller at han kan leve i beste velgående med den feilen om hullet ikke vokser med hjertet.

Men det er jo mange grunner til bilyd på hjertet. Behøver nok ikke å være noe galt. Man tenker ofte det verste og blir redd når man får en slik beskjed. Husker da jeg fikk beskjed om vår sønns hjertefeil. Jeg ble livredd for at han måtte operere, transplantasjonskø og dø.. Lykke til, det ordner seg helt sikkert. Fint han skal til spesialist å få sjekket det opp, da er han jo i de beste hender.

Skrevet

Min 3-åring hadde det ved fødsel, tok da UL og fikk se et hull, men det var heldigvis lite. Ved senere sjekker så hadde bilyden forsvunnet, men UL nå for noen dager siden viste et bittelite hull på under 1 mm. Det er så lite at det ikke blir betegna som feil, så hun ble klarert frisk nå!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...