Gå til innhold

Trøst til oss på overtid


Fruktvann

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 9 dager over termin, og har fått overtidskontroll mandag 29.juni. Dette har ikke jeg visst før, men hvis jeg nå kniper igjen til rett over midnatt 1.juli, så får vi to uker ekstra betalt permisjon! Jeg visste jo om fedrekvotereformen, men trodde dette bare gjaldt de som hadde termin etter 1. juli. Men det gjelder visst FØDSLER fra og med 1. juli. Hurra! Da ble det plutselig litt mindre uutholdelig å gå på overtid ;)

 

(det hjalp også at jeg var på kontroll på sykehuset i dag og nå vet at lillemann i magen har det fint, ikke er stressa, får nok næring, ikke er en gigantisk baby å føde ut og tåler å gå noen dager til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo det stemmer som du sier! Alt om de nye reglene for foreldrepermisjon står i "Dine Penger" nr 5 2009. Mye nyttig der:)

 

Jeg er to dager over termindatoen nå, og vi venter i spenning. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmpfh... Skulle ønske dette kunne trøste meg også! Men hos oss får jo far ingen permisjon, for jeg har studert fulltid dette året, og bare jobbet 25 % stilling.. Derfor tapte vi så mye penger på permisjonsordningen, og tok enganstøttte istedetfor!!

 

Men til dere andre som er litt på overtid, knip igjen, og få julibaby :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sånn at far får 4 uker ekstra, men han "tar" da 2 uker fra mor, og får 2 nye? Har termin i dag, men er faktisk ikke så veldig utålmodig enda :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, eller teknisk sett så tar man to uker fra permisjonstiden som kan deles, og gir til far alene. Og så får han to uker ekstra i tillegg. For oss passer det egentlig fint, for jeg skal ha 6 mnd perm alene, far 3 mnd alene og resten jobber vi/er hjemme 50% hver. Så for oss er det bare to uker ekstra betalt. Hvis nå ikke lillemann finner på å komme i helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...