Gå til innhold

sete leie, samme som 3 tri

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er det med dere som har opplevd sete? jeg er i uke 31 og baby kan jo snu seg enda.. håper på det!!!

Er det noen som ahr hatt baby i sete leie i uke 30-31 for at den så har snudd seg, eller pleier de å innta den stillingen de vil bli født i sånn ca nå..?

har to barn, begge er født med hodet først og de har lagt med hodet ned hele "veien"

evt, hvordan er sete fødsel mye vondere enn vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har baby som lå med setet ned til uke 34 før hun snudde seg. Desverre snuddu hun seg med setet ned igjen i uke 38, og jeg fødte vaginalt 39+4.

Fødselen gikk helt strålende!! Fikk epidural etter å ha lagt litt i badekar. Riene dabbet da av, så ble satt på drypp(hadde da 4 cm.). 20 minutter etter gikk vannet(5 cm), og jenta ble født 50 minutter etter det igjen. Var ute på 3 pressrier. (Sydde bare 2 sting innvendig, og kjenner ingenting til dem nå (4 dager siden fødselen.)

Snuppa var 3640 g og 35 cm rundt hodet.

Det som gjør en setefødsel litt vondere enn vanlig er at en lege må hjelpe barnet ut med skuldrene og hodet.

Jeg var selv skeptisk til å skulle føde vaginalt, men det gikk strålende!!! Babyen blir godt passet på, og jeg følte meg trygg og ivaretatt gjennom hele forløpet.

Skrevet

takk for svar, og oppmuntrende ord, håper snuppa snur seg, men jeg overlever vel sete også.. :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...