Gå til innhold

Hvilken solkrem bruker dere på barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken kom best ut i test?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte selvfølgelig Vicky 20 som jeg siden så kom helt sist i testen, noe jeg ikke forstår da den hadde ingen hormonforstyrrende stoffer i seg og bare ett mulig allergifremkallende og miljøbelastende middel. Mens de midt på lista hadde opp til 8 hormonforstyrrende stoffer i seg pluss mye annet.

Blir ikke klok på de testene.

Skrevet

I barnehagen har de en apotekkrem,- husker ikke merke, 30. Hjemme bruker jeg 20 på de..Rett og slett for at høyere faktor får de røde nupper av,- og noen klør også, også blir de så UTROLIG sleipe..Og de er glade i vann og sjø og badin,- jeg også, og da er det umulig å smøre de med kremer som gjør de om til slimåler.....

Bruker 30 selv, da jeg tåler det, men smører heller ungene ofte, og de har aldri vært brent...Har prøvd Vichy sin 50...Var ok, men fikk nupper og rødflammet utslett av den også, dog ikke like ille som av mange andre.. Men bruker nå L'oreal sin spf 20 til barna, kjempegod til de :o) lett og behagelig konsistens, barneutgvaen tålte de heller ikke av L'oreal.

Hva ER det i barnesolkremer som gir sånne nupper? Merker selv at barnesolkremer blir liggende utenpå huden, og det føles som man er pakket inn i folie på en måte..Spes om man smører i ansiktet......Kan da ikke være bra???

Skrevet

Det som gjør at barnekremene blir sånn ernok fodi de inneholder fysisk filter i stede for kjemisk. Det fysiske ligger seg utenpå huden som beskyttelse i stede for å trekke inn. Her bruker vi Cosmica og den nye til Coop, Anglamark.

Skrevet

Ja, muligens..Men man blir faktisk nesten "kvalt"....Men huden blir fryktleig myk og god etter en dusj på kvelden da :o)

Vel, jeg bruker nå "voksenkrem" faktor 20 på mine barn,- og håper jeg ikke er med på ta livet av de...De er nå ikke blitt brent ihvertfall...Veier vel opp med masse ute i frsik luft (bor på landet),- lite ferdigmat og masse frukt og grønnsaker. HVER dag :o) Selvsagt med en is og saft og sjokolade når mamma finner ut at det passer seg sånn :o)

Hva gjør dere som bruker barnesolkrem når barna må bæres opp av sjøen..HVis ikke blir de der ute for "evig og alltid"??? Jeg greier ærlig talt ikke å få godt nok tak på min 2åring når han vrir seg og stritter imot om jeg har smurt ham med barnekrem.....

Skrevet

Har en fra apoteket som heter Soltan, faktor 50. Veldig seig/drøy, men den lukter ingenting, så da klarer jeg være i nærheten av jenta mi(som er 1,5 år) ihvertfall.(jeg er gravid og er veldig kvalm og sjuk, klarer ikke noe som lukter) Hun har aldri blitt rød eller nuppete av den.

Har også en fra Cosmica kid, faktor 50, også fra apoteket. Litt mer klissete, men den trekker inn i huden mer. Klarer ikke lukta av den lengre, jeg, men ellers var den også fin.

Skrevet

Sjekk ut Grønn Hverdags test av solkremer.. de har rangert de beste.. de som er uten parfyme og skadelige kjemiske stoffer (som f.eks hormonforstyrrende stoffer)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...