Gå til innhold

Er det mulig å ikke tåle tatovering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker at man reagerer på de på en eller annen måte.. Kanskje man ikke tåler blekket og får en allergisk reaksjon. Går det ant? Eller er det helt trygt å ta tatovering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt noen som er allergisk mot blekk, men det er jo alltid en sjangse for infeksjoner da, spesielt om man ikke passer på at den som jobber på deg bruker rene nåler og nyåpnet blekk.

Skrevet

I Norge er det ganske trykt å ta tatoering. Jeg har veldig ømfintlig hud men det gikk helt greit (har flere).

Når du tar tatoering er hygiene viktig pga infeksjoner. Vask den forsiktig og smør godt med krem så den ikke tørker ut. Ha den heller ikke i sol før den er grodd godt.

Skrevet

ja det er mulig å få allergisk reaksjon. men det går jo over....de jeg vet om som har fått reaksjon har hatt litt mer hevelse rundt tattoveringen, og det har klødd mye en periode. så ble det bra

Skrevet

Jeg tror de fleste som reagerer gjør det dersom det er brukt røde fargepigmenter. Fom 1.1.09 ble loven endret slik at det er regulert hvilke røde pigmenter som kan brukes. Norge har nå samme relger som EU og USA.

Du kan jo spørre der du tenker å ta tatoveringen. De skal jo vite dette.

For ikke å få infeksjon i ny tatovering er det jo viktig med riktig stell første dagene slik at sårskorpe blir fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...