Gå til innhold

Hjelp.. Ang. medisiner. Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig allergisk og bruker kortison sprøyter i høysesongen.

I tillegg har jeg fått blødningssfortyrrelser. Var hos gynekolog her om dagen, og der fikk jeg en østrogenkur på 10 dager (provera).

Hun mente ikke at blødningene hadde noe med kortisonen å gjøre, noe jeg synes er merkelig da jeg KUN får de blødningene etter sprøytene, og det er en bivirkning av kortisonen (ref. pakningsvedlegg).

Jeg er veeeldig skeptisk til å ta den der provera kuren jeg fikk. Ikke glad i å ta tabletter, og det er mye skumle bivirkninger som nedstemthet osv. med denne kuren. Men, den ville da stoppe blødningene når vi nå skulle på ferie og rette opp i dette.

Når jeg nå leser om interaksjonene står det nå at provera forsterker effekten av kortison, noe som ikke ble nevnt.

Skal jeg blåse i hele kuren tro?? Tviler på at gynekologen endrer mening, samtidig vil jeg neppe stappe meg full av medikamenter og risikere alle de bivirkningene...

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Sikkert ikke svaret du vil ha, men jeg ville tatt proveraen. Den rensker veldig opp i syklusen og kanskje vil du slutte å få blødninger hver gang du tar kortisonkur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...