nayna_ Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Jeg er ikke flink nok til å la min lille prinsesse ligge på magen, hver gang jeg gjør det går det toppen 3 min så blir hun kjempeirritert og begynner å gråte hun er relativt sterk i kroppen, og har ikke problemer med å løfte overkroppen og hodet når hun ligger på magen, men hun er ganske vinglete. Virker ikke som hun liker det i det hele tatt... Hun fyller 4 mnd om en uke. Noen tips til hvordan jeg kan få henne til å ligge lengre om gangen? Hvor lenge skal de ligge på magen? Og hvilke konsekvenser kan det få hvis hun fortsetter denne nekten? Del gjerne deres erfraringer
MintCondition Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Vi har lagt poden på magen fra han var noen få uker gammel, og IKKE løpt for å ta ham opp med én gang han piper litt. Det har gått kjempefint, han ligger stort sett på magen hele tiden nå. Dvs han ruller rundt, men blir stort sett liggende på magen og åle seg frem og tilbake, og gripe etter ting rundt seg. Kanskje hun syns det er mer stas om du ligger på gulvet sammen med henne? Legger en interessant leke foran henne, en sånn med speil på kanskje? Det å ligge på magen er liksom utgangspunktet for en motoriske utviklingen, det er fra mageleie at de begynner å åle seg, sette seg opp, krabbe, reiser seg...så det er temmelig viktig at hun ligger på magen ja! Det er bedre at hun ligger korte perioder, men ofte, enn at hun ligger få men lange perioder, om hun blir sint.
MintCondition Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 Mener såklart ikke at vi har latt ham ligge på magen og grine altså, hehe..stakkars Bare at vi ikke har tatt ham opp med én gang han sa pip!
Gjest Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 Gulle er 3 mnd,og jeg har henne på magen ca fire til fem ganger daglig:) Hun liker det veldig godt! Ser seg rundt,og er spes intr. hvis hun får se seg selv i speilet:)
frk-fryd Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 Jenta vår likte også bedre å ligge på magen med et speil forran seg. Jeg tok henne heller ikke opp med en gang hun kom med en klagelyd, men tok henne opp før det ble ordentlig skriking under den teorien at hun skulle vennes til å ligge sånn, men ikke se det som noe forferdelig.
Lemonia Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 Gutten vår likte ikke å ligge på magen før han var 4 mnd og lærte seg å snu fra mage til rygg. Før den tid lå han på magen kanskje 4-5 minutter om gangen et par ganger om dagen, orket ikke tvinge ham når han mislikte det så sterkt. Da han lærte å snu seg var det greit, for da visste han at han ikke trengte å bli værende på magen hvis han ikke likte det. Etter den tid foretrakk han faktisk å ligge på magen. Sterk i overkroppen har han vært hele tiden selv om han altså ikke har fått så mye trening som han kanskje "burde".
Ranni Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 Her er lillegutt 2,5 mnd. Han har ikke likt å ligge på magen før, men for en uke siden begynte jeg å legge ham på magen på stellebordet med en gang bleia var skifta (mens han ennå var godt våken og i godt humør). Da kan jeg sitte foran stellebordet så han ser meg med en gang han løfter hodet. Det var suksess. Nå kan han ligge sånn ganske lenge. Liker veldig godt å kikke over kanten på stellebordet og bort på seg selv i speilet :-). I dag rullet han også for første gang over på ryggen, men det var nok mer et "uhell" ;-)
nayna_ Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2009 Tusen takk for fine svar vi må nok bare øve oss, og trener vi litt, flere ganger om dagen, så blir hun jo sterkere og sterkere. Takk for tips
Sunnybeach4gull :) Skrevet 26. juni 2009 #9 Skrevet 26. juni 2009 De første 3 mnd rundt 1-2 time hver dag, da han bynnt rulle som 3,5 mnd har han logge på magen siden ;-) Han e så og si på magen hele dagen, bare avbrutt av litt sitting nu og da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå