Gå til innhold

Dere som er pollenallergikere og bruker medisiner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sjøl allergisk mot pollen og har vært det i flere år! Men lurer på om tablettene egentlig virker på meg!? Holder på å klø meg ihjel selvon jeg tar tabletter og øyedråper hver dag.. Ser ikke ut i øya,og nesa er konstant potte tett! Hvor ille skulle det ikke vært om jeg ikke hadde tatt medisiner liksom,men føler at de ikke hjelper! Dere andre pollenallergikere,er dere likedan?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da vil jeg vel si at de ikke fungerer optimalt hvertfall :) Dersom du er veldig veldig plaga tross medisiner kan du jo høre med legen om å få satt en sprøyte. Hva slags medisiner bruker du? Kanskje bytte?

Skrevet

Har du spurt legen din om muligheten for vaksine?

Mannen min tar det nå, og har blitt veldig mye bedre.

Skrevet

Bruker Cetirizin nå,og har tenkt å høre med legen ang å bytte medisiner..ville bare høre her først om det faktisk var at de skulle være slik.. Da blir det å ringe legen imorgen tidlig;)

Skrevet

Snakk med legen din om å prøve andre medisiner.

Min ene unge bruker allergimedisin om kvelden, slik at hun ikke klør så på natten. Hun har atopisk eksem. Den som legen foreskrev, virker ikke på henne mens den reseptfrie på apoteket virker veldig bra. Min mann har også noen allergitabletter, og de virker heller ikke like bra på henne, men bruker de i nødstilfeller når jeg er tom for hennes (eldste jenta har blitt allergisk i år, så det går litt mer enn vanlig om dagen)

Min mann har flere forskjellige typer, som brukes etter hvor ille han er. Han har i år som noen andre år tatt kortison sprøyte, og den fungerer veldig bra. Han klarer ikke stå opp av sengen sommerstid om han ikke får tatt den, i fjor var han litt for sen så da ble halve sommeren ødelagt av en sengeliggende mann.

Skrevet

Medisiner er rene sukkertøy for meg... Fungerer ikke:(

Bruker nå Kenacort-T kortison og skal begynne med vaksine nå til høsten..

Kortisonsprøyten er det beste som har hendt meg ihvertfall!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...