Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Er det vanleg at ein skjekkar stoffskifte når ein ikkje vert gravid??

Det har ikkje eg fått skjekka og no er no me godt i gang med IVF karusellen..

Er det andre testar/ting ein bør skjekka? Legen min skreiv berre henvisning til Haukland. Vart veldi usikker no????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Da jeg skulle ta div. tester før inseminasjon i Danmark, tok legen noen ekstra tester for å se om jeg var frisk. Visste ikke hva det var slags tester før han ringte etter ei uke og fortalte at jeg hadde alt for høyt stoffskifte. Men vet ikke om det er vanlig å gjøre det. Er nå glad han gjorde det da. Fant ut selv at det er så og si umulig å bli gravid med høyt stoffskifte. ( Etter at spesialisten jeg var hos hadde sagt at det var ok å dra til Danmark nå. Var der tre ganger med et helt umulig utgangspunkt!)

Hvis du føler deg frisk, er det ikke noe å bekymre deg for. Jeg hadde egentlig masse symptomer, men fant ut at legen ville tro jeg var hypokonder hvis jeg fortalte om alle problemene. Visste knapt hva stoffskifte var. Så jo sammenhengen da legen begynte å spørre om div. symptomer. Men er du usikker, så spør legen om å få tatt stoffskifteprøver. De får du svar på i løpet av et par-tre dager.

Lykke til:-)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Er ikke vanlig det nei, ikke som jeg har fått med meg i alle fall :-p

Skrevet

Hei Lotta,

Det er all grunn til å sjekke stoffskiftet hvis man har problemer med å blir gravid. Jeg har lavt stoffskifte, og går på Levaxin (Thyroxin). Ifølge min lege hadde jeg ikke hatt sjans til å bli gravid i fjor høst da stoffskiftet mitt var uregulert. Så defintivit: Ja, sjekk stoffskiftet ditt. Det er en enkel blodprøve!

Skrevet

Heisan.

Sjekk av stoffskiftet er ikke en vanlig del av utredning for barnløshet i Norge, nei.

Skulle du ha symptomer som indikerer at stoffskifteproblemer er en mulighet så er det absolutt verdt å ta det opp med legen din. Vi må selv være OBS og følge opp vår egen behandling, så om du føler at du kan ha problemer med dette så er det bare å be om at det blir vurdert.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...