Gå til innhold

Hva er favoritt blomsten din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner til litt sjeldene vakre blomster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de er ikke sjeldne, men mine favoritter er:

liljer

forglem meg ei, eller hva den heter.

lillekonvall

Skrevet

Utseende: papegøyeblomst

Lukt: kaprifol

Skrevet

Vet ikke hvor sjeldne de er men gentiana (Vårsøte og Kinasøte) er kanskje min favoritt i hagen(har maaaange favoritter egentlig). Ikke så store men lyser opp med sine knallblå blomster om våren (Vårsøte) og om høsten (Kinasøte). Særlig vakker i skumringen. Og riddersporer, lyse revebjeller, stokkroser, klematis og hurdalsrose..

Ellers er jeg veldig glad i hvitveis for det er så deilig når den kommer om våren!

Skrevet

favoritt blomsten min er Freshia.. Å beste blomsterduft syns jeg er Jasmin...

Skrevet

Har flere Jasmintre i hagen, og de lukter mye for tiden:) Skikkelig sommer.

Elsker hvite roser, georginer og fuchsia. Finnes vel ikke mer morsomme ting enn å klipe på fuchsianene så de smeller;)

Skrevet

*Sjasmintre tror jeg*

Skrevet

jeg tror min er hortensia..... men det er så mange vakre der ute:)

Skrevet

Ååååå Kan jeg komme å lukte?? Hehehe

Får så syden stemning når jeg lukter på jasmin jeg.. Samma som med solkremen Piz Buin Hehe

Skrevet

*Syrentrær* heter det visstnok, etter en kjapp tlf min mormor. Jaja.

Skrevet

He, he - nå tror jeg dere snakker om to forskjellige ting.

Syriner er som regel i lillatoner og har blomsterklaser. De er vel ferdigblomstret de fleste steder nå, men de dufter deilig og er veldig vakre.

Sjasmin har hvite blomster spredd utover, de dufter deilig og blomstrer nå.

Nydelige å ha i hagen begge deler ;)

Skrevet

Mange fine blomster!! :D

Syriner er virkelig herlige ja!

Takk skal dere ha fruer :)

Skrevet

Eg er veldig glad i markblomster generelt og jonsokblom (den rosa, hårete som, ikkje overraskande, blomstrer no) spesielt. Luktar ikkje så mykje men den er aldeles nydeleg. Og så likar eg hundekjeks. Stoooor bukett hundekjeks på bordet er fantastisk. Berre synd dei drysser sånn...

Skrevet

Jeg snakker ikke om syriner, men sjasmin, men ja syriner lukter godt dem også, men slår ikke jasmin assa hehe :-))

Skrevet

Ja, en liten tlf til blomsterdamen nedi gaten gjorde meg oppmerksom på det. "Hærregud, veit du ikkje at det e syrentre." Med en oppgitt mormors sukk etterpå:) Snille mormor som har prøvd å lære meg navn på plantene i sikkert 20 år. Bare lo av meg da jeg sa at jeg trodde det het sjamin. *Blomsterbok neste*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...