Gå til innhold

Tips til god nistemat vi kan ha med på lang biltur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne litt sunt også:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier ofte å lage sandwich. Kjøper grovt, oppskåret brød, smører på med salat, tomat, agurk, og f.eks. ost og skinke eller egg. En skive under og en skive oppå, så skjærer jeg dem på skrå. Merkelig hvor mye bedre skivene smaker når den er skåret på skrå:-)

Syns også det er godt å ha med masse oppskåret frukt og grønt, som epler, appelsin, melon, gulrøtter osv.

Skrevet

Ikke så sunt, men pannekaker er genialt å ha med :) Sånne små pannekaker.. Ta med syltetøy på "tube" og så kan dere kose dere i bilen eller på rasteplass =)

Skrevet

Åh, ja det hørtes godt ut:) Syns også skivene smaker mye bedre når de er skåret på skrå, hehe;)

Skrevet

Vanlige pannekaker bare mindre eller? Hadde sikkert Leah likt ja:)

Skrevet

Blander meg inn her også, jeg;-)

Jeg har en liten stekepanne som funker genialt til sånne. Bruker vanlig pannekakerøre, og det smaker det samme, blir bare små pannekaker istedenfor:-)

Skrevet

Husker når jeg var liten og vi kjørte fra bergen til nordnorge hver sommer. Det var ingenting som var så godt som baguettene bestemor hadde med;-)

Grove minibaguetter med ost,skinke, salat og agurk på.. NAM

Vaffler er også godt å ha med.

Skrevet

Wraps med salat og godt pålegg, grønnsaker

Pastasalat, gjerne fullkorn, med bacon, kylling og feta.

Sandwicher med diverse pålegg og salater er jo godt da. F.eks kjøttboller(skjært i skiver), kyllingfilet, bacon, blåmuggost, skinke, røkykelaks, snøfrisk, ridderost, .... Bruk aioli i stede for smør.

Skrevet

Fikk lyst på alt sammen her jeg..må ha stooooor matboks med oss tror jeg, hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...