jordbærsjokolade Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Det tar jo så lang tid å koke vannet (kan jeg koke vann i vannkokeren eller må vannet koke en stund?) og å kjøle det ned at han blir helt hysterisk av å vente stakkars. Noen gode råd og tips?
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Micro (om dere har kjøkken i samme etasje), eller en termos med varmt vann, og en med kaldt. Sånn ca 60 ml med kaldt, og 40 med varmt for å få 100 ml ) Jadda jadda, gjort detta en stund ) Funka helt genialt, hadde det på nattbordet når minsten sov inne hos oss. Melka ble blanda ferdig mens pappa skifta bleie
Venja Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Jeg koker vann i vannkokeren. Fyller en termos med varmt vann. Har også en mugge i kjøleskapet med kokt avkjølt vann. Blander vann fra disse to beholderene slik at jeg får riktig temperatur (nå er han passert 6 mnd så da tar jeg kaldt vann fra springen til å blande med). Har målt opp pulver slik at jeg slipper å stå og telle skjeer på natten. Sikkert mange andre måter å gjøre dette på også, men dette har fungert fint for oss.
en mamma:) Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 ha flaske med vann klar, så er d bare å varme i mikroen hvis du har:)
Mrs. Bouquet Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Har en flaske og en ferdigkartong med nan stående på nattbordet. Når minsten da våkner for mat åpner jeg kartongen og heller over på flaska. Legger dyna slik at den støtter opp flaska. Jeg sovner som oftest igjen. Han drikker det han vil ha, og snur seg vekk når han er forsynt. (men ikke noe man gjør når de er helt små, da bør en ha litt kontroll på flaska.)
Gjest Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 Jeg vasker og koker vann til ti flasker om gangen. På flaskene fyller jeg kokt vann (bruker vannkoker og det har gått fint) og setter dem til avkjøling. Pulver måler jeg opp og fyller på urinprøveglass, slik at det står 10 glass med riktig mengde pulver klar. Når småen da skal ha mat tar jeg en flaske ut av kjøleskapet, setter den i microen i 45 sek (til den en lunken) og tømmer pulveret i og blander. Det tar 2-3 min fra småen våkner til maten er servert ettersom hvor kjapp jeg er opp/ned trappene osv. ;-)
Gjest Skrevet 24. juni 2009 #8 Skrevet 24. juni 2009 Ps. for informasjon om flaskemating kan du lese mer på: www.flaskeposten.org
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå