Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 kan jeg gi kalt vann i flaske til babyen på 2 uker? (kokes først) tenker det blir så varmt i bilen når vi f eks står i kø...vil ikke at den lille skal bli dehydrert
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Ammer du? Det skal være tørstedrikk god nok.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Nei, med mindre barnet er sykt el.l der helsepersonell anbefaler dette. Amming, så mye du vil. MME etter det som står på pakken. Luftige klær og evt kalde omslag. Uansett, en 2 uker gammel baby skal du ha minst mulig i bil da det er vondt for ryggen å sitte så lenge. Må du, så må du, men minst mulig. Ta evt kontakt med helsestasjonen.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Jeg gir min baby på 6 uker vann. Trodde bare dette var bra jeg sånn at de blir vant til det, Ammer jeg oxo. Så har du lyst så kan du vell det, er jo ikke farlig.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Det anbefales ikke og er overhode ikke nødvendig med vann, når du ammer. Du som gir din 6 uker gammelt barn dette, bør bare slutte. Barnet venner seg til dette når du slutter med amming. Hvis du fullammer i 6 mnd, trenger du ikke gi noe ekstra unntatt i helt spesielle tilfeller. Når barnet trapper ned på amming og mat tilføres kosthold, starter du med vann. Det er vann da i maten du lager også. Omtrent ca 80% av kroppen din består av vann, så barnet blir vant til det uansett når du starter opp. Ta kontakt med helsestasjon om du lurer.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 her er det forskjellige meninger tydeligvis! Jeg fikk beskjed av helsesøster om å gi min åtte uker gamle baby vann i sommervarmen!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 ja jeg har også fått beskjed om dette. Siden man i dagens samfunn bor i hus som blir varme, har på klær o.l som tetter for huden osv så blir barn fortere overopphetet enn før. Derfor er det viktig å gi de vann hvis de blir varme/klamme. Vi fikk vår gutt i fjor sommer, og vi fikk beskjed om å tilby vann etter amming når det var som varmest. Det er ike farlig å gi vann, det går rett gjennom til bleia hvis det ikke trengs. Og er det nok vann i melken din vil ikke barnet trenge vannet, men det er like greit å være føre var:) Husk at melka blir tynnere når det er varmt, og derfor kan babyen din ha behov for å amme oftere:)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2009 #8 Skrevet 25. juni 2009 Gi vann du! Jeg gjorde det fra hun var to-tre uker gammel pga hun sprutgulpet så mye. Og det kom av at hun fikk mme når hun var tørst OG sulten derfor ble magen for full og da kom alt opp igjen. Så da var en løsning her å gi henne litt vann mellom måltidene. Så lenge det er kokt så går det helt fint. Kan være litt kaldere enn lunk.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2009 #9 Skrevet 25. juni 2009 1. Det kan gjøre så magen fylles opp og barnet ikke suger den melken den behøver. 2 Babyen bær drikke av kopp, for hvis du gir flaske kan babyen bli lat og du vil få problemer med ammingen.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 25. juni 2009 #10 Skrevet 25. juni 2009 Du må ikke gi kaldt vann, gi vann som er samme temperatur som melken du gir.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2009 #11 Skrevet 25. juni 2009 Hvis du gir vann skal den være kroppstemperert, ikke kald. Disse små magene kan få veldig knip av kaldt vann. Du må være forsiktig med å gi vann til en så liten unge, vannet tar nemlig plass i magesekken så du "ødelegger" den naturlige selvreguleringen av mat som ammende har. Jenta mi er 4 mnd og har gått fra å spise hver tredje time og en gang om natten, til å spise annenhvertime og ikke om natten nå i varmen. Dermed regulerer hun væskeinntaket selv og trenger ikke vann i tillegg til morsmelken.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. juni 2009 #12 Skrevet 25. juni 2009 Istedetfor å gi vann bør du heller amme oftere. Selv om de blir mette av melk, spiser de jo mindre mengder når de får oftere. Den første melken som kommer ut er også tynnere, fordi den skal fungere som tørsteslukker, mens den mot slutten er fetere og mer mettende. Jenta mi tar ikke brystet, men jeg pumper ut melk som hun får. Jeg ser jo da akkurat hvor mye hun spiser. Vanligvis drikker hun ca 100 ml hver 3.time, nå er det hver time, og da ca 40 ml hver gang. Om hun selv ikke sier ifra, gir jeg henne litt melk på en flaske hver time eller annenhver time, for å være sikker på at hun får nok væske. Da trenger jeg ikke gi vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå