Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 vi har nettopp fått katt ( 2uker siden) jeg har en sønn på 2 1/2 som er stygg med katten , blir veldig frustrert hvor jeg får han ikke til å slutte bare barke pusen sier han eller trakker på han /drar i pelsen. jeg har alltid vokst opp med dyr og har aldri vert stygg med noen av de . hva skal jeg gjøre når han er stygg med han ? hvis jeg sier nei vi må vere god med pusen skynter han seg å feks dra han i pelsen før jeg når fram. puh
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Går det an å prøve å sette han inn på gulvet på rommet sitt for å tenke seg om når han gjør det?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 slå hartt ned på det når han er slem å fortelle at han må være snill mot pus..viktig å være snill mot dyr.
lille_Harepus Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 jeg har litt samme problem. Vi har fått oss en kattunge på 13 uker, min sønn er 16 mnd og er i mitt hode for liten til å vite at han gjør katten vondt ved å etc dra halen eller pelsen. Men jeg ser jeg at han er slem så tar jeg han hardt i handen, sitter han ned på rompen å sier "Nei, pus får veldig vondt når du gjør sånn". Samtidig er vi vedig flinke til å vise hvordan man skal være god med katten, klappe og stryke. Katten vår har sitt eget "Fri sted" som er korgen hennes i stuen. Når katten ligger her har ikke småen lov til å ta på katten. Det samme gjelder viss katten er på do el spiser. Her får de heller ikke lov til å være alene sammen, prøver hvertfall å holde øynene mine klistret på lillegutt. For han blir fantete når han er trøtt og vill som alle andre gutter teste grenser. Det fungerer hvertfall bra hos oss, selv om det blir litt mye nei nei nei. viktigste er at de lærer hvordan være god og ikke bare hva de ikke skal gjøre tror nå jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå