Gå til innhold

Kynnere!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det flre som begynner å plages med sterke kynnere?

Jeg har flere om dag, og av og til greier jeg nesten ikke å gå.. magen blir som en stapphard "badeball"!!! Det er slitsomt, men jeg satser på at det er noe positivt med dette også:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Dette er ikke noe behagelig.

Får kynnere om jeg står for lenge, eller om jeg går for lenge. Jo hardere underlag, jo værre.

Fikk faktisk spørsmål fra jordmor om jeg hadde mye kynnere, da magen min er uvanlig hard.

Jeg og håper det kommer noe godt ut av dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også uhorvelig me kynnere (20-25 om dagen i allefall), men de er ikke vonde, de liksom bare er der, kjenner at magen på en måte trekker seg sammen, blir steinhard og så må jeg tisse :P

Føles som om babyen blir vakuumpakket... hihi!

 

Så masse kynnere som jeg har hatt og har så håper jeg at det bare blir ett press og ett poff så er babyen ute... At alle kynnerne på en måte har hjulpet på og gjør fødeseln lettere/raskere! Ikke vet jeg, bare noe jeg kom til å tenke på her om dagen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er livmorens måte å trene seg opp til selve sammentrekningene i forbindelse med fødselen. Det som ikke behøver å være særlig heldig er at disse kynnerne kan gå over til rier, og at om det blir for mye av de, og om de blir regelmessige, må man ikke nøle med å kontakte føden for en vurdering og en ev. sjekk om at alt er i orden.

 

Jeg lå inne på føden natt til 17. mai med kynnere, som over en lenger periode hadde vært på ca 6-8 stk i timen, men som på kvelden den 16. kom hvert 2. minutt. Fikk heldigvis se at alt var i orden, og at livmormunnen var upåvirket :)!! Jeg kom senere på at jeg hadde vært borti en liten hendelse som forårsaket psykisk stress, og at det mest sannsynlig var dette som utløste de hyppigste. Også om jeg er for mye i aktivitet, kommer de. Ikke lett når man har bekkenløsning og bør være i mest mulig bevegelse ;p... Nå har jeg kanskje ca en hver time, og det synes jeg er greit. Men kommer ikke til å nøle med å ta kontakt med føden igjenn om det skal ta seg opp. Bedre å sjekke fem ganger for mye, enn én gang for lite.

 

Så da får vi bare håpe da, jenter, at vi får noen sabla sterke livmorer til fødselen ;))!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...