Mrs. Kaizer Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Sol og fint vær og ungene hadde fått lov til å leke med vann i dag. Kjempekjekt det, men guttene var skikkeligt solbrente på skuldrene, ryggen og lårene! Vi foreldre har fått beskjed om at det er vårs ansvar og smøre de med solkrem i ansiktet, nakken, armer og bein, så skal bhg smøre resten av kroppen hvis ungene tar av seg mer klær. Men det har de tydeligvis glømt, hvertfall på mine gutter.. Nå kommer ikke jeg til å stole mer på bhg når det gjelder smøring av solkrem hvertfall. Så i morgen smører jeg hele kroppen til guttene.. Hvordan er det i deres bhg, er det dere foreldre som har ansvar for smøring der også??
Gjest Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Hos oss smører de alt, men jeg smører de vanligvis i ansiktet og hals/nakke før vi går hjemmefra uansett. Dårlig, syns jeg.
Gulosten™ Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Vi har solkrem stående, og ungene har fellessmøring (høres litt sært ut kanskje...??) kl 10:30 og 14:30 (før hvert måltid sånn at solkremen trekker inn mens de spiser). Helt vanlig kommunal bhg dette. Syns det er utrolig at de i det hele tatt kan tenke tanken at en smøring om morran skal være nok...! Foreslå fellessmøring hos dere også
Blind Gudinne Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Vi har fått beskjed om å smøre på morran før vi kommer. Deretter smører bhg 2-3 ganger til i løpet av dagen. ( Felles-smøring før måltider).
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 her har vi solkrem stående i barnehagen, og så smører de. Har ikke fått beskjed om at de bare smører ansikt o.l., her smører de det som trengs. Skjønner godt at du er oppgitt.
LivetErEnLek Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Hos oss er det sånn at vi smøre ungene på hele kroppen på morgenen før de kommer når været tilsier at de kommer til å kle av seg (vi leker mye med vann). Hvis de ikke har tid en morgen, eller glemmer det, ber vi dem gi beskjed, så ordner vi selvsagt det. Men dette betyr ikke at vi ikke smører ungene. Det betyr bare at de kan være ute noen timer (vi er ute fra morgenen av) før vi må begynne å smøre. Alle ungene har solkrem stående og alle blir smørt ved hvert bleieskift (jobber på småbarn) og de som har spesielt sensitiv hud, blir også smurt utenom dette. Var nok helt sikkert en glipp fra barnehagens side. Kan skje, selv om det ikke skal skje. Gjør dem oppmerksome på det i morgen, så ordner det seg helt sikkert :-)
Verdens tøffeste mamma Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 Vi tar med solkrem som står i barnehagen og de ansatte smører barna jevnlig.. Over hele kroppen som er eksponert for solen.. Skulle egentlig bare mangle, spør du meg...
Gruffalo:-) Skrevet 24. juni 2009 #8 Skrevet 24. juni 2009 Ta det opp i med personalet i bhg imorgen. for dette er for dårlig! Jeg smører mine barn hver morgen, armer bein og ansikt. Så smører de i bhg rett før lunsj og igjen rundt klokka tre. Vi er veldig fornøyd med vår bhg, men hadde mine barn kommet hjem solbrent ville jeg reagert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå