Gå til innhold

Hvordan er arbeidsfordeling i hjemmet hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere detaljert fordeling av husarbeid, hjelp til banra og utearbeid osv?

Lurer på hvordan folk gjør det ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Detaljert fordeling? Som i et skjema eller "Jeg støvsugde sist, så nå er det din tur"? Hehe... Skulle tatt seg ut....

Vi lar det hele "gå seg til over tid", hvem er mest sliten akkurat nå, har den ene vært mye alene med barna, har den andre jobbet mye ute, har den ene fått "frikvelder" med trening eller venner og ikke den andre?

Han gjør mest av de typiske "ute(tradisjonelle manne-)tingene", jeg gjør mest av "innetingene". Det eneste som kun jeg gjør er klesvask, det gjør ikke meg så mye det, han gjør jo så mye annet for huset og oss.

Jeg jobber også 20% redusert stilling så da er det vel også rett at litt mer husarbeid faller på meg.

Vi sover "lenge" annnenhverdag i ferier/helger. På dette viset tror jeg vi begge er fornøyde.

Skrevet

Den som har tid og overskudd. Men jeg er talentløs på f eks bilen, så det gjør han. Dermed tar jeg noe mer inne og han noe mer ute (men jeg jobber mye i hagen og han er en kløpper til å vaske klær)

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

mannen støvsuger 2x i uka, går ut med søpla og skifter lyspærer. jeg tar resten.

Skrevet

Vi gjør stort sett det vi føler for. Det vil si at han gjør klart mest. Henter og leverer i barnehagen, lager mat, rydder ut og inn av oppvaskmaskinen - disse tingene gjør han nesten hver dag, jeg kanskje en eller to ganger i uka. Det som eventuelt er av utearbeid, reparasjoner og ting med bilen er stort sett også han som gjør.

Rengjøring og rydding tar vi litt mer etter skippertaksmetoden, men han gjør nok mest der også. Vi gjør det som må gjøres, med andre ord minst mulig. Med mindre vi venter gjester, da suser vi rundt med kluten begge to.

Men jeg jobber mer og tjener mer da :-)

Skrevet

Vi tar felles sjauerunder hver kveld, men i praksis er det jeg som går og rydder (og det er et heftig tema mellom oss).

Han tar dem om morgenen, jeg leverer i barnehage 8det er på vei til trikken), vi bytter på å lage middag (oftere ham fordi jeg ammer den minste). Jeg bader og steller og så legger han legger dem.

Mannen min gjør veldig mye praktisk i huset. Bygger, maler, graver,etc. Jeg nøyer meg med plenklipping, luking og maling.

Skrevet

Vi har ikke noe skjema eller noe sånt, men av naturlige grunner leverer jeg ungene hver dag og han henter. Han lager middag og legger stort sett ungene hver dag. Jeg vasker klær, rydder og vasker. Oppvaskmaskinen tar vi begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...