Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Mannen min skal jobbe ut neste uke, og så har han tre uker ferie. Men vi er ikke flinke til¨å planlegge forut hva vi skal gjøre. På en måte liker jeg å være spontan, men av og til kunne det nok være greit å vite litt på forhånd om hva som skal skje.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Elsker å planlegge ferie, kan godt begynne i januar med det. Men planlegger absolutt ikke alle 3 ukene. Har alltid en lang tur, den planlegges med overnatting og evnt.parker vi skal gå i. Ikke alltid så lett å få tak i overnatting i juli/august mnd. Men de 2 andre ukene, tar vi det litt som det kommer. Kjører til pent vær
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Jeg er håpløs! Rett og slett håpløs. I år får vi bare se hva ferien bringer. Neste år skal vi forsøke å planlegge. Har lyst på en real utenlandstur!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Litt impulsive vi også. Gåt ut i ferie etter denne uken. Planla i går å ta oss en tur biltur til familie i en storby i norge. Hadde noen små planer rundt å håppe på en sydentur og, men det ble ikke noe av. Ellers så vet vi ikke hva som skjer videre etter familiebesøket, vi kan nok ikke være der i 3 uker... men vi finner nok på noe. Håper på sol og varme sommerdager :-) Kanskje vi finner noen billige flybilletter til en fin by i Europa med tilhørende billig hotell... ja mye kan skjer selv om man ikke planlegger :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Ja, sommerferien her er på en måte godt planlagt, men det er fordi den er så enkel å planlegge! Det blir hytta vi har "familiepart" i. I år som i fjor som i forfjor! Sikkert de to første ukene av august, men tidspunktet for ferie ta vi når det passer best (slik er det å være selvstendig næringdrivende for begge parter). Men innholdet i ferien får bli som det blir. Sommerferie er nemlig ikke å "halse fra begivenhet til begivenhet", men å ta dagene som de kommer her! Etter en sommerferie skal man være UTHVILT, ikke UTSLITT etter å ha fordøyd flere begivenheter enn godt er på kortest mulig tid! Eller blir det også en langweekend ("normalt" onsdag ettermiddag til mandag formiddag, men det er LENGE til nøyaktig lengde avgjøres) her i månedsskiftet november/desember (sannsynligvis, her er i hvert fall ikke tidspunkt bestemt!). Det vi vet om denne er "sannsynligvis Danmark, i nærheten av ...." (våre danske venner). Blir sikkert en campinghytte av super-de-lux typen i år også! Men om utreisen skal skje over Gøteborg, Oslo, Kristiansand eller Bergen, se DET vet vi først en ukes tid før vi reiser (kommer helt an på hva som "passer best" i forhold til andre planer og tidspunktene for ferjeavgang da). Og først da bestiller vi hytte. For får vi ikke på plass A, tar vi B, C eller D - eller kanskje vi "oppdager" en ny bokstav i år. Og om det blir dagstur til København, Gøteborg eller Hamburg? Vel, den som lever får se! Slikt bestemmer vi en eller to dager i forveien! Men på DENNE turen vet vi at vi ønsker å oppleve noe nytt hvert år. HVA det nye skal bestå i, tar vi imidlertid på kort varsel. Det viktiste er AT det blir en ny opplevelse, i tillegg til det kjente. Så her får skolen om et lite halvår en melding mandag morgen om at guttene bes fritatt for undervisning fra og med onsdag kl 1200 til og med mandag kl 1200. For tidspunktet var ikke avgjort på fredagen da gutttene sluttet skolen! Først lørdag/søndag blir ferje og hytte bestilt. Altså med avreise onsdag! Og ifølge mine foreldre er det altså "helt unødvendig å bestille SÅ lenge i forkant!" For selv var jeg vant med å få beskjed ved frokosten at "det blir tidlig middag i dag, vi drar på ferie 8-10-12 dager rett etter middagen"! Hvorhen? Nei, DET begynte vi å diskutere etter en times kjøring det!
Gjest Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Ånei, eg er heilt urmongo når det kjem til slike ting! Men eg har for første gong i mitt liv planlagt ein ferie:D *stolt* Eg er meir truande til å hoppe på eit billig fly/tog/båt og dra dit den stopper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå