alek Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Var på 3D ultralyd i dag og fikk se vår lille prinsesse!:-)Det var kjempegøy og se henne bevege seg og gjespe i magen, men så sa legen noe som jeg har tenkt på siden vi var der. Lårbeinet hennes var litt kort som han sa, og hode og magemålene også.Han føyde straks til at dette helt sikkert ikke var noe å bekymre seg over, at dette var hennes vekstkurve.Men gravid og hormonell som man er så blir man jo bekymret. Hun hadde BPD på 69, MAD på 68, AC 214 og Femur på 41.På vekst har han notert -9%. Huff, det er sikkert ikke noe å bekymre seg for, men tenker på det alikevel....
AussieAnette Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Dette er det jeg fikk i uke 26 +3. BPD: 66 mm OFD: 87,2 mm HC: 245,3 mm AC: 218,9 mm FL: 49,3 mm Estimated fetal weight: 942 gram. Noen av disse målene var mitt på "normalen", mens noen var litt over "normalen". Jeg venter en liten gutt. Jenter er jo ofte litt mindre enn guttene da, og var ikke såå mye forskjell på våre mål syns jeg..
Mamma_til_isabella Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Vekstavvik på opp til minus 22% er helt normalt. De små vokser veldig i rykk og napp:) Så du har ingen ting å bekymre deg for;)
icls Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Var på 3D idag og fikk også bedskjed om det samme...lårben var litt kort,men det var ikke unormalt.Jeg ble ikke bekymret for det.Det går seg til det der,ingenting å bekymre seg over.
icls Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Glemte også å si at der vi var viste han på en kurve hva som var normalen,den lå litt lavt men var innenfor den kurven den skulle allikevel og det gikk seg til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå