Gå til innhold

Amming og sjalu storesøster...

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Har en jente på 3 uker som jeg ammer, og en jente på 22 mnd som jeg også har hjemme. Men du må ikke tro jeg får lov å amme, nei! Da er det bare "lalle" (babyen skal legges i vognen)... Hun slår meg og søsteren, river i babyens armer og bein og gjør ting hun ikke har lov til.

Jeg har prøvd å amme mens hun spiser, prøvd å lese bok med henne, satt på barnetv, you name it - men hun er ikke interessert... Hvordan skal jeg takle dette? Bruker lang nok tid på ammingen fra før av, og nå går det fort en time med en hel haug med av- og påkoblinger fordi storesøster finner på noe tull. Mannen jobber mye for tiden også, så jeg må jo gjerne gjennom 3-4 slike amminger alene i løpet av dagen... Regner med det kommer av sjalusi da, men noen som har noen gode tips? Orker ikke dette mer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok bare stå på ditt og være litt streng hvis hun slår etc. Går nok over til slutt. Her var det alltid på med Elias når lillebror skulle ha pupp ;-)

Skrevet

Ja, jeg må vel det. Men får jo dårlig samvittighet av det, hun er jo ikke vant til å dele på noe. (Ulempen med at hun ikke har gått i barnehage?)

Jaja, satser på å få litt styrke fra høyere makter. 5 august begynner hun i park, og jeg teller dager!

Skrevet

Ja, forstår det.

Fordelen med å ha så små storesøsken er at de glemmer fort at de har vært alene, og tilpasser seg den nye tilværelsen. Husker eldstemann var endel trist i begynnelsen, og jeg hadde svart samvittighet, men det gikk over etter noen mnd :-)

Hold ut!

Skrevet

Jepp, det går seg til. Det var vel endel av grunnen til at vi ville ha to tette - har man mange år mellom dem (som alternativet ville vært - vente til jeg er ferdig med bacheloren, og helst hadde jobbet litt) er de jo vant til å være alene. I tillegg til at man må gjennom hele småbarnsfasen en gang til=)

Jeg ble fortalt at det kom til å bli tøft i begynnelsen - og det er det - men jeg holder ut og satser på det går seg til. Fra august blir det jo park, og forhåpentligvis mindre overtid på mannen, så da ordner det seg nok.

Men jeg er evig takknemlig for at mamma har ferie i juli og har spurt pent om å få passe eldste en dag i uken=)

Skrevet

Jeg syns i alle fall det ble mye bedre etter 3 mnd.

Da kan babyen ligge litt på gulvet og du ammer sannsynligvis ikke like lenge om gangen( de blir mer effektive etter hvert - he he)

Skrevet

Hehe, det er godt! For det blir mest kosing og halvsoving, og så litt spising innimellom=)

Skrevet

Ja, de blir jo mer våkne etter hvert :-)

Mine ble i hvertfall mye kjappere da de ble større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...