Frøya&Odin Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Jeg har endelig bestilt time, noe jeg skulle ha gjort for mange år siden (6 år siden sist), men så forteller søsteren min at synet forandrer seg under svangerskapet og at man derfor kan få feil resultat. Andre som vet noe om dette? Må jeg avlyse timen??
mamman til to gutter Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Avlys timen, jeg gikk opp -0,75 på begge øynene når jeg var gravid og det gikk tilbake etterpå. Tull å bruke penger på nye briller nå hvis de kun varer ut svangerskapet evt til du slutter å amme.
Tweak Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 Det stemmer det ja, synet kan forandre seg under graviditeten. Hos noen. Mitt syn har ikke endret seg, men så går jeg regelmessig til optiker pga linsene så jeg vet hva det har ligget på tidligere. Men i ditt tilfelle så vet man jo ikke hva du hadde før, så synet ditt kan ha endret seg eller det er det samme. Så siden det er så usikkert, så ville jeg ha anbefalt deg å vente til graviditet og evt amming er tilbakelagt. Er så greit når en har linser, for da er det bare å bytte de inn i ny styrke om det trengs og så bytte tilbake etterpå. :-)
camillaj81 Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 Du kan jo ta timen hos optikeren uansett for å sjekke synet ditt. Men om du skal ha briller er det dumt å bestille de nå. Skal du ha linser så er det jo ikke noe problem i det hele tatt. Om du har dårlig syn er det bedre å få noe på øynene enn å ødelegge synet ditt enda mer. Mitt syn har forandret seg veldig mye så jeg ser snart bare dos med brillene mine og er glad jeg bruker linser til vanlig, der har jeg bare byttet inn gammel styrke i ny etter kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå