svima hege Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 er ca 6 uker på vei nå(etter mt) har småstikkinger i underlivet , samme som da jeg var gravid sist..men da myyyyyye lenger ut i svangerskapet... og har kjent små "boblinger" i magen i dag..masse.. sånn litt på skrå nedenfor navelen.. er det normalt? hva kan det være?
Karma! Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 stikkinger har jeg og begynt å få fikk det i beg av uka- er i uke 6 :-) andregangs jeg og.. boblinger vil jeg gjette er tarmene som jobber, blir jo litt oppblåst- det gjør hvertfall jeg :-) alt er nok i flotteste orden og helt normalt :-) det går som regel godt =)
svima hege Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2009 takk for svar er liksom litt "nytt" siden det er 5 år siden jeg gikk gravid sist hehe
Karma! Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 heh bare 2 år siden sist her- men guri så mye man glemmer og uroer seg for :-/ prøver derfor å distansere meg litt fra hele greia til jeg kommer litt lengre ut i sv skapet.. sikkert ikke det beste men det fungere for meg da jeg slapper litt mer av.. :.)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Jeg er også andregangs og har stikkinger i magen. De kommer og går. Er 4 uker idag. Hadde det ikke slik med lillemor mener jeg å huske... blir selfølgelig litt engstelig og er mer redd for å miste nå enn da jeg var gravid med henne. Er vel mer klar over hva jeg faktisk kan miste...
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Uff, det kom kanskje litt feil ut :/ Mener ikke at jeg som andregangsgangs er mer klar over tapet av en spire enn en førstegangs.. Mente at jeg i forhold til hva jeg selv følte og visste og tenkte da jeg var gravid med lillemor er annerledes enn hva jeg føler og tenker nå.
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 Jeg er gravid for tredje gang nå, og har slik erfaring fra alle tre. Mest de aller første ukene, kanskje fra 5-8 uker. Husker ikke helt. Er 6 uker nå og stikningene kommer og går. Jeg har aldri vært bekymra, leste første gang jeg var gravid at dette kommer av at livmora vokser. Og det har jeg slått meg til ro med
WI Skrevet 24. juni 2009 #8 Skrevet 24. juni 2009 Hei! Jeg tok test idag tidlig som etter 10 sekunder viste 'gravid' digitalt! Kjempehappy. Hadde følt det på kroppen en god stund: ømme og store pupper, oppblåst utstående mage, mye smerter i ryggen.. Har en datter på 3 ifra før, og før henne fjernet jeg en eggleder, og er derfor blitt veldig dramatisk. Fikk derfor en UL nå ikveld, og fostersekken lå godt plassert i livmoren (jippi), men legen var VELDIG dramatisk, bare hør: Jeg hadde siste Mens 9 mai, og høyst sannsynlig EL 31mai-helgen ELLER 4-juni-helgen. (Har uregelmessig syklus med vekslende 5 eller 6 uker). Poenget er: Hun påsto at jeg idag er 6+3 dager på vei (som ikke kan stemme ettersom jeg ikke aner når EL var?), og mente det var rart at hun ikke kunne se hjerteslag. Jeg trodde dette var tidlig, men dramatisk som hun var påsto hun at dette kunne være a) påbegynt SA eller helt OK. Av den grunn må jeg tilbake på UL om to uker, for å forsikre meg om status. Spørsmålet blir som følger: Er det ikke fosterets alder som er interessant vedr hjerteslag og ikke min (uregelmessige) syklus og siste mens? Var så oppspilt før jeg dro til legen, og nå kommer jeg til å bekymre meg mye i de nærmeste to uker. Noen som har kommentarer/tanker/liknende opplevelser? Og: Jeg har mye mensmurringer i ryggen og har hatt bittelitt brun utflod de siste to dager.Noen som opplever det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå