Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer veldig på hvor det er smartest av meg å føde. Vi bor i Akershus, men mannen min jobber i Oslo. Enn så lenge har jeg fødeplass påUllevål sin ABC-avdeling blant annet på grunn av at vi nylig flytta fra Oslo. Ullevål er nærmest mannen min sin arbeidsplass, noe som gjør at han kan komme seg kjapt til Ullevål dersom jeg skulle måtte komme meg til fødeavdelingen midt i arbeidsdagen hans. Vi har ikke en egen bil, så jeg kommer nok til å bruke taxi til sykehuset før fødselen. A-hus er det sykehuset som er nærmest der vi bor nå. Jeg har hatt konsultasjonstime en gang på Ullevål, og hadde sansen for jordmora. Dessuten vet jeg at det er muligheter for at min mann kan være med meg og barnet hele tiden på et eget rom på Ullevål. Det vet jeg ikke om han kan på A-hus, men jeg vet at jeg vil ha mannen min sammen med meg og ungen vår i tida etter at ungen er født. Vil ikke at de ansatte der skal kunne sende han bort, ei eller at jeg skal "risikere" å havne på fellesrom med andre pasiener når jeg nettopp har født. Hva ville dere valgt? Har noen av dere erfaringer med noen av disse stedene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...