Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 johoo ! Da får vi se når den lille i magen er født, om vi tror vi klarer å begynne å lage en til fortløpende Flere her med to tette? Erfaringer? for og i mot?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 wow dere planlegger en til før denne er født? Jeg har to tette men det var et uhell. Husk å kos dere med den dere får også da ikke bare stress med neste
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Hvor tette er det snakk om? Er best om mors kropp får minimum 6 mnd på å komme seg etter å ha født.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 ja men som sagt, vi må jo se ann minsten først. Blir ikke noe av om han er syk, kolikk e.l. Har foresten barn fra før også. HI
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 ja 24 mnd eller mindre i mellom. vi skal ikke prøve desperat, men nå vet vi at begge gjerne vil ha to tette. Og det føles så braa !
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Har nemlig under året i mellom mine, og det er veldig tett. Kroppen fikk ikke tid til å hente seg igjen, så da tok det enda lengre tid å komme seg etter å ha fått yngstemann.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #8 Skrevet 24. juni 2009 Har 21 mnd mellom mine, så jeg er vel akkurat innenfor grensen (er det ikke mindre enn 24 mnd det må være for å kalle det pseudotvillinger?) Gått veldig greit her, litt sjalusi fra storesøster som gjerne vil sitte på fanget hun også når jeg ammer osv, men ikke mer enn at vi takler det greit.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #9 Skrevet 24. juni 2009 Her er det 17 måneder mellom to av barna. Det er av rent egoistiske grunner som jeg ikke ville ha gjort dette om igjen.. Jeg var jo knapt tilbake på jobb mellom øktene og sosial som jeg er så har det vært tøft å gå hjemme og "lulle" i nesten to år nå.. Med barna har det vært få problemer, og jeg har bare positive ting å si om dette. Nå som den eldste av de to er snart 2,5 år så begynner han å bli noe tøff med den lille på et år. Men nå er han såpass stor at han tåler det fint og de har mye glede av å leke med hverandre. Nå har det også vært to fornøyde gutter med gode soverutiner og annet, det har nok utrolig mye å si :-) Hvis det hadde blitt noen problemer med yngstemann så hadde ikke han på 2,5år fått mye oppmerksomhet.. Derfor så hadde vi på forhånd "helgardert" og sparet opp penger slik at far også hadde kunnet ta noen måneders ulønnet perm fra jobben. Nå som vi ikke har trengt å bruke disse pengene til det, så bir det nytt bad isteden :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #10 Skrevet 24. juni 2009 Det har vi også lyst på!! Skal la være å begynne med p piller etter fødsel så får vi se. Har strevet litt med å bli gravid før, har tatt opptil et par år, så regner ikke med at det blir så tett.
Miss Honey Skrevet 24. juni 2009 #11 Skrevet 24. juni 2009 min bror er 15 mnd yngre enn meg, er vi pseudotvillinger? aldri hørt om det en gang...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #13 Skrevet 24. juni 2009 Måtte bare svare på denne...Jeg har to tette,1 år minus 3 dager,men det var ikke planlagt.Hadde ikke valgt det igjen.Fikk ikke tid til å kose meg med nr 2.Dette tror jeg faktisk har hatt ganske stor invirkning på utviklingen hans(OG BROREN)Du må ihvertfall ha en mann som jobber lite,og kan stille opp.Det er jo greit med 2-3 års forskjell også.Når dette er sagt,de har utrolig mye glede av hverandre.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #14 Skrevet 24. juni 2009 Vi venter nummer 2 om 7 uker. Blir 13,5 mnd mellom våre. Jeg ble da gravid når han var 5 mnd og det var planlagt. Har gått veldig greit, og kroppen har taklet det bra. Eneste jeg har å klage på er kraftig bekkenløsning, men dette hadde jeg forrige svangerskap også og hadde sikkert fått det om jeg ventet 3 år og. Vi ser mest fordeler med å få de så tett, men det vil jo bli tøft og. Heldigvis har jeg en mann som er hjemme i permisjon helt til minstemann blir født og jeg er sykemeldt så vi er hjemme begge to. Hadde virkelig slitt om jeg skulle vært alene hjemme uten hjelp fra han nå med bekkenet mitt. Gutten vår skal begynne i barnehage til høsten nå iallefall 50%, så da får han aktivisert seg med andre barn, og babyen får litt alenetid med mammaen sin også. Vi gleder oss masse masse til misten kommer iallefall og ville ikke valgt anderledes:-) Tror de får masser av glede av hverandre!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #15 Skrevet 24. juni 2009 Vent litt dere!!! har to med 11 mnd mellomrom.Ikke noe å anbefale.Da tror jeg det er bedre med tvillinger.
MJ<3 Skrevet 24. juni 2009 #16 Skrevet 24. juni 2009 Skjønner helt ærlig ikke den trenden med å kjappe seg og få tettest mulig alder på barna jeg!!! For min del er det HELT uaktuelt! Jeg vil for det første kose meg med nr en og ha full fokus på han alene i minst 3 år før jeg BEGYNNER å prøve meg på nr 2. For det andre vil jeg kunne nyte babytiden med nr 2 uten å ha en annen baby, og bleiebarn. Om feks nr 1 er 4-5 år når nr 2 blir født er de på helt forskjellige nivåer og den eldste syns kanskje det er stas å hjelpe til og er snill med babyen og sånn, pluss at den er mye mer selvstendig og trenger omsorg på en helt annen måte. Jeg vil ikke være som en av veldig mange nå for tiden som sliter seg helt ut i småbarnsperioden med 2-3 bleiebarn samtidig for å bli fortest mulig ferdig med babytiden. SÅ kan man liksom kose seg etterpå! Jeg vil kose meg så godt jeg kan med hver og en på alle stadier. Jeg og broren min har 5 års mellomrom og har alltid hatt masse glede av hverandre selvom. Jeg lekte og koste masse med han da han var baby, og da han ble eldre lærte jeg han å lese og skrive da han var rundt 3-4 år. For noen passer det helt sikkert å få to kjempetette, men jeg syns argumentet "å bli ferdig med det" er litt synd jeg da... Men meg om det!
Gjest 5 andre Skrevet 24. juni 2009 #17 Skrevet 24. juni 2009 Her er det 14 1/2 mnd mellom 1 og 2 og det blir 20 mnd mellom 2 og 3. Kan ikke gi noe svar på hvordan det er enda,men er spent selv. Ser jo at de to vi har, allerede har stor glede av hverandre. For oss virket dette som en bedre løsning enn å spre det over mange år, for da hadde vi ikke endt opp med tre barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå