Gå til innhold

Spiser og spiser, men går aldri opp i vekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i tolvte uke, og synes jeg spiser hele tiden. Med en gang jeg har spist et måltid, blir jeg sulten igjen ikke kort tid etterpå. Jeg prøver å holde alt så sunt som mulig, og så mettene som mulig. Men med all dene spisingen, burde jeg ikke ha gått opp noe? I løpet av 1 trimester har jeg gått ned hvertfall to kilo, og har gått opp igjen 1.

Betyr dette at det er noe galt? Er det noe farllig, eller er det bare noe som kan overses? Har noen opplevd det samme?

Setter veldig pris på svar! (Ironisk nok sitter jeg å spiser mens jeg skriver dette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal du bare være glad for, kiloene kommer fort de. Man forbrenner litt mer når man er gravid (tror de regner 200-300 kalorier ekstra per dag). Og hvis du nå spiser ofte og sunne måltider lever du jo kjenpesunt (kanskje sunnere enn før?) Mange spiser jo bare tre store måltid til vanlig, og det er ikke lurt i forhold til vekta. Så hvis du nå spiser 6-7 gode sunne måltider om dagen kan du gå ned av det. Så det er jo bare veldig bra, med mindre du er undervektig i utgangspunktet selvfølgelig.

Skrevet

Ahaaa! Ja hadde veldig dårlig spisevaner før, vet maten i hvertfall har blitt sunnere nå:P Men godt å høre at det ikke er noe farlig da=) Er ikke undervektig, veier opp og ned mellom 53 og 54 og er rundt 1.60 så det er ikke noe å bekymre seg over. Men vet du sånn ca da jeg kan begynne å forvente oppgang? Bare sånn at jeg kan passe på at jeg ikke går ned da jeg egentlig skal gå opp=) Tusen takk for svar:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...