Gå til innhold

livredd for å bli alenemor igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var alenemor i 2 år før jeg traff min mann. Jeg hadde ingen anelse om at jeg skulle bli alene med mitt barn før den dagen jeg voknet og min daværende samboer var borte.

Da hadde han reist uten å si noe. Han tok morgenflyet tilbake til sin hjemplass (vi møttes da han var i militæret) Plutselig ble hverdagen så anderledes, heldigvis hadde jeg hjelp og støtte fra familien min.

Nå har jeg fått nr 2 med min nye kjæreste, vi skal gifte oss snart. Men er livredd for at han også plutselig skal dra fra meg. Han begynner tidlig på jobb så drar før vi står opp, men han må vekke meg før han drar hvis ikke får jeg panikk og tror han også har reist fra oss.

Han forsikrer meg om at han ikke kommer til å dra fra oss, men jeg klarer ikke legge frykten fra meg. Jeg gråter ofte for jeg er så redd han skal dra. Jeg vet jo at det ikke kommer til å skje, men frykten er der og det er den som styrer meg. Jeg ringer han mange ganger når han er på jobb for å forsikre meg om at han kommer hjem.

Nå er jeg så redd for at jeg kommer til å skyve han fra meg. Hva kan jeg gjøre? Har prøvd å snakke med psyklog, men følte ikke han forstå. Kan det hjelpe å bytte?

(min eks har ingen kontakt med oss og har ikke sett sitt barn siden han dro, og vi hører heller aldri fra ham)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt psykolog! Det er stor forskjell på dem, du må finne en du har kjemi med og som forstår deg - og gir hjelp. Noen sitter bare der uten å si et pip, da kommer man jo ingen vei.

Skjønner at du har fått en angst som sitter i deg, må være fælt å våkne opp og så er han bare stukket uten et ord. Bra du er kvitt den dustemikkelen hvertfall, han var jo ingenting å spare på!

Lykke til! :)

Skrevet

Ja det var utrolig skremmende. Var livredd. Visste jo ikke hvor han var.

Jeg og min familie ringte rundt i 3 dager før vi fant ut hvor han var og at han var i live. Han hadde ikke tatt kontakt med familien sin med det første heller, og hans mobil var avslått.

Det er så synd at jeg lar dette gå utover min nye mann.

HI

Skrevet

Denne angsten kom foresten etter at nr 2 kom.

Jeg var ikke slik før fødsel.

HI

Skrevet

Ikke så mye annet å gjøre enn å prate med mannen din og ta tiden til hjelp, du må lære deg å stole på han..

Han vet hva du har opplevd og sier han aldri vil utsette deg for det samme, da må du prøve å stole på det. Skulle han noengang ønske å bryte ut av forholdet vil han gjøre det på en helt annen måte, ikke bare stikke av. Det er virkelig ikke normalt å gjøre det på den måten, den forrige samboeren din kan ikke ha vært helt stabil selv?

Fortell mannen din at du er redd han skal bli lei av deg og maset ditt, men at du trenger bekreftelse på at han er der akkurat i den fasen du er nå (man er veldig sårbar når man nettopp har fått barn), kanskje han bare kan sende deg en melding ved lunsjtider f.eks, da slipper du mase, men får likevel den bekreftelsen du trenger.

Synes absolutt du skal skifte psykolog, de er bare mennesker de også, kanskje finner du en med bedre forståelse for problematikken. Også gir du deg selv tid, angsten sitter i deg enda, men forhåpentligvis slipper den taket etterhvert.

Skrevet

Om han var stabil eller ikke vet jeg ikke. Men svaret jeg fikk var at han ikke var klar for barn, han hadde ingen følelser for barnet og han ville ikke være far. Det eneste jeg har hørt fra han i ettertid er at han IKKE vil betale for dette barnet, det går gjennom nav så han blir trekt av de hver månede.

Han har også ringt meg en gang å kjeftet på meg fordi skattepengene hannes ble tatt av staten (ikke noe jeg kan gjøre med det).

Vet at han har slått seg til ro og fått et nytt barn, så har fått en mail av han der han forklarer at han har fått familie og vil ikke ha denne økonomiske belastningen på seg som han får med sitt første barn siden han må betale bidrag.

Ja, jeg skal prøve å skifte psykolog, jeg vil få hjelp med dette før jeg driver min mann bort fra meg.

HI

Skrevet

Høres ikke mye stabil ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...