Naddi84 Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Jeg er i dag 11 dager over termin og dersom ingenting skjer før, så skal jeg inn på sykehuset på fredagsformiddag og få satt igang fødselen. Jeg har to barn fra før på snart 6 år og 4 år. Har hatt forholdsvit greie fødsler på 5,5 t med nr.1, og 2,5 t med nr.2. Begge disse kom ca en uke før termin, så det ble visst en del lengre dette svangerskapet enn de to første... Hvordan opplevde du å bli satt igang? Hva må jeg forberede meg på? Kjenner at jeg stresser litt rundt det hele, gruer meg og håper jo selvsakt at noe skjer før fredag da, men har ingen tegn på at noe er klart eller på gang ennå... Fint hvis noen vil dele sin erfaring
Fredricke Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Jeg har ingen god erfaring dessverre, men det er det mange grunner til, så har ikke tenkt å utdype det. Men forbered deg på at det kan ta tid! Ta med tidsfordriv; eks bøker (noe lettlest og morsomt), soduko -(husker aldri hvordan det skrives...hehe), musikk, pc, masse blader etc. Noe for både avkobling og for å ta bort fokus. Jeg ville ha forberedt meg på at det tar tid, og heller bli positivt overrasket! Lykke til! =)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Jeg ble igangsatt forrige gang og det gikk kjempefint! Det som var litt kjedelig var å måtte ligge i senga nesten hele tiden pga dryppet. Men det gikk heldigvis rimelig fort ... 4 1/2 time aktiv fødsel og 7 timer fra første lille rie Nå har jeg ikke erfaringer på hvordan en normal fødsel ville forløpe men jeg er iallefall ikke redd for ny igangsettelse dersom det skulle skje :-) Dette er hva de gjorde med meg. De tok vannet ca kl 15:30 Fikk ta en dusj og så satte de drypp 17:30 Vesla ble født 23:18 Jeg trengte ikke modningsgele, det holdt med å ta vannet og sette meg på drypp.... Masse lykke til!
barney Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Min erfaring med igangsetting er bare positiv. Det var en knall hard start på fødselen, men med effektive rier med en gang, så syns egentlig ikke at dert gjorde noe Fødselen varte ca 10 timer fra første rie til han var ute!
Naddi84 Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2009 Tusen takk for alle svar Da får jeg prøve og forberede meg på en del venting (eller kanskje ikke), og skal pakke med en del lesestoff og tidsfordriv Håper på at dette skal gå fint Fint å vite ca hva det går i ihvertfall. Takk for alle lykkeønskninger også :oD
Trillet Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Hadde ikke tenkt å svare fordi jeg har ikke noen god erfaring med igangsetting.. Men så har jeg ikke født på vanlig vis heller. Jeg tror det kommer litt an på om kroppen er moden for fødselen eller ikke. Jeg var ikke moden og måtte begynne med modningstabletter. Det hjalp litt, så tok de vannet på meg og etter det husker jeg ikke så mye, men de satte drypp på meg ettehvert. Jeg har fått vite i ettertid at fødselen min var urnormal og komplisert nettop fordi kroppen min ikke var moden for fødsel.(Selv om babyen kom 15 dager over termin) Jeg hadde med lesestoff men det ble aldri brukt på grunn av smertene. Men jeg har en veninne som ble satt i gang med nr tre og det hadde gått kjempefint med henne. EN fødsel er nok foskjellig for alle om man blir satt i gang eller føder av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå