Gå til innhold

AERIUS allergimedisin ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så pollenallergi til de grader at jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg!

Har aerius allergitabeletter liggende, men er disse trygg å bruke?

er bare 4uker ca på vei..

På forhånd takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hentet fra Felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Dyrestudier har ikke vist teratogen effekt. Sikkerheten ved bruk under graviditet er ikke klarlagt. Bruk under graviditet anbefales ikke

Skrevet

LEgen min sa jeg ikke fikk lov å ta allergitabletter før jeg var 12 uker på vei. Altså før en begynner på 2 trimester. Ikke ta disse tablettene men kontakt legen din. Tok aerius tabletter før jeg ble gravid men måtte bytte disse ut til Loradatin hexal. muligens du får lov å ta noe nesespray øyedråper etc som virker lokalt.

lykke til.

Skrevet

Hei.

Jeg tok Aerius under hele mitt svangerskap pga sterk allergi og jeg fødte ei vakker og helt frisk jente:)

Skrevet

fikk beskjed om at jeg ikke kunne ta dem av legen min, men var andre allergitabeletter man kunne ta istedenfor. Husker ikke hvilken! Men ettersom det står i felleskatalogen at man ikke bør/kan ta dem under graviditet ville jeg ikke tatt dem!

Hentet fra:

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/komplikasjoner_under_svangerskapet/allergi_medisiner_naar_du_er_gravid_eller_ammer

Budskapet er at du kan bruke ”allergitabletter”(=antihistaminer) både under graviditet og amming hvis det er helt nødvendig for deg. Det som her anbefales under graviditet inneholder cetiriszin (Acura, Ceterizin, Reactine, Zyrtec) eller Xysal og ved amming loratadin (Clarityn,Verset eller Aerius ). Hvis du er vant til andre tabletter går det nok bra, men snakk med legen din, for sikkerhetsskyld.

så ville ikke tatt aerius!

Skrevet

i samme tekst fra linken over står d også at man sæærlig skal være forsiktig de 3 føsrte mnd av svangerskapet, så ville ikke tatt denne typen!

Håper du finner noe annet som passer!

Skrevet

Jeg er veldig allergisk mot gress, fungerer ikke uten alleritabletter nå i høysesongen. Jeg bruker Polaramin, en "gammeldags" allergipille uten de stoffene som er skadelig for fosteret. Den har varseltrekant, så jeg blir ENDA mer trøtt enn vanlig, men det er bedre enn dette allergihelvete... Har fått den av legen min nå i svangerskapet, nettopp fordi det er en av de få som kan brukes under svangerskap.

Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å ta aerius - eller noen andre allergipiller. Men jeg fikk nesespray på resept.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...