Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Som sommerferie i år har vi tenkt og leige oss ei hytte på et eller annet feriesenter el. Men det er jo søren meg så sykt dyrt. Det er jo pokkern meg billiger og reise et par uker til syden;( Helt utrolig at det skal være billiger og reise 2 uker til utlandet enn og feriere 1 uke i eget land;(
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Jepp, det er dyrt, fordi i utlandet har man ikke de samme lønnskostnadene bl.a. Men hvor var det du hadde tenkt deg?
<3 Legoland <3 Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Ja, helt enig!! Det er dyrere å ta en tur til Kristiansand (dyreparken) enn å reise til syden. Syden er jo det billigste alternativet :-( Kjedelig
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Jeg veit det! Var skikkelig sur jeg også når jeg surfa etter hytterpriser i vår! Har fortsatt ikke funnet noen hytte for sommeren, så vi får se hva som skjer! Det er jo så utrolig mange fine steder i norge, og jeg har vokst opp med norgesferier og har de beste sommerminnene fra sørlandet, synd at det nå 25år seinere er hyttepriser fra helvete (det er ikke så dyrt hvis man presser tre familier inn på ei hytte, men ser ikke for meg at det kommer til å føles som ferie)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Vi hadde tenkt oss en tur til skagerak ferisenter, for vi har en liten på 1,5 år som elsker og springe rundt og utforske. Og dermed så tenkte vi at en slikt feriesenter er midt i blinken;) Men prisene er jo helt syke. Kan like godt at inn på hotell, blir jo ikke dyrere det.... HI
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Er helt enig. En uke på sørlandet koster en formue. Bare inngangen til dyreparken er skremende høy!! Det er faktisk billiger for en liten familie på 3 og ta en uke i syden;(
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 Telt/lavvo tur forbilliger turen enormt..Er ikke fan av det selv, men skal vi feriere i Norge, er det alternativet... Koster ikke mye pr.natt på campingplass med telt..Og det finnes godt utstyrte telt for tiden.... Må prøve å tenke på hva slags kvalitet var det på overnattingsstedene våre foreldre tok oss med på..Var ofte "campinghytter";- uten strøm, vann og kokemuligheter..VI hadde med primus, og måtte bruke stedets fellesdusj og do..ELler vi bodde i combicamp... De leide ikke hytter med mange soverom, bad og kjøkken ihvertfall:o) Men jeg husker også vi hadde det kjempefint... Så vi trenger kanskje ikke sette så høye krav til standard vi voksne, barna vil ELSKE det uansett......SÅ får man handle billig mat på daglivaren, tilberede den på egen grill og bare bruke "ekstra" på drivstoff til bilturen og inngang på parker...MAt bruker man jo hjemme også, så det blir ikke ekstrakostnad... Drivstoffkostnadene blir litt høyere enn om man blir hjemme, også er det inngagnsbilleterr.Men man kommer inn på mange parker for 6000 i løpet av ferien...Pluss på 4000 i teltplassavgift og drivstoff og ekstra "Kosemat" så har man en uke/ halvannen ferie innenlands for 10 000...FÅr ikke sydentur for 4 pers under det...Og da kommer mat og fornøyelser i tilleg..Men slipper mygg og bedrer standard på overnatting da... SÅ det ER mulig med billig ferie innenlands...Men standaren blir ikke osm på hotellferie i utlandet..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #8 Skrevet 24. juni 2009 Har en små barn med seg så er det stress og bo en hel uke på ei hytte uten vann og strøm!! Telt og lavo er heller ikke noe og trakte etter om en har små barn (under 2 år). Minst kravet vårt er ei hytte med vann og strøm. Trenger ikke være noe luksus hytte. Men det finner en jo ikke med mindre en vil betale 7000 kr for ei uke og det syns jeg er for drøyt!! Og da er det langt i fra noe luksus hytte.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #9 Skrevet 24. juni 2009 Men på finn.no finnes det mange alternativer til rimeligere overnatting:) Synes ikke 3-5000 for ei uke er så skremmende, jeg! Og leier man privat får man ofte ekstra service og god plass på kjøpet. Og kan man ikke leie ei uke, så finnes det muligheter til å leie for kortere tid også.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #10 Skrevet 24. juni 2009 Ville leid en av turistforeningens hytter. De er ikke dyre, men er man ikke medlem av turistforeninga, har man ikke førsterett om noen andre vil bruke hytta.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #11 Skrevet 24. juni 2009 Men turer i telt/hytter uten strøm og vann var det foreldrene våre tok oss med på..Det er DISSE minnene fra innenlandsturer vi husker,- erdet ikke?? Men barna våre skal altså ikke få oppleve det fordi det blir så stress??? Jeg er som sagt selv ikke fan av telt/kummerlige forhold, men om ferien står mellom ingen ferie og noen netter her og der i telt, så gjør jeg det...Barna VET jeg koser seg,- og det litt sånn her at når barna trives så har vi voksen det bra..Og vi har alle godt av å bevege oss litt ekstra mtp at det kanskje blir 100 m til do/dusj, at man må bære vann osv..Ta det som bonustrening og la barna være med og hjelpe til... FJorårets campingtur var en supersuksess hos oss iallefall.Ikke min drømmeferie, men ble varm om hjerte da storesøster i går snakket om at hun gledet seg til vi skulle på campingtur... Og vi vil nok gjenta suksessen.VI var 4 netter i campingvogn, hvorav 2 uten strøm....ALle fire måtte vi hente vann...Men ungene,- de storkoste seg..VI hadde med to barn på 1 og 4 år ) Også bruker vi pengene vi sparer ti lå spare til sydentur om et par -tre år.. da vil det bli 2-3 uker på "all inclusive" hotell,,I Thailand, eller Sør Amerika..Alt etter hvor en venn av kommer til å bosette seg i løpet av dette året )
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #12 Skrevet 24. juni 2009 Hva med sånn hus-bytte? Søk litt på internet, kanskje noen vil byttelåne med dere i et par uker... Organisert altså, ikke privat.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #13 Skrevet 24. juni 2009 vi har leid hytte gjennom finn.no. masse billige hytter der! et tips er jo hyttene på typisk skisteder- de er billige nå siden det er utenom sesong.. vi har leid ei svær luksus hytte m 6 soverom og basseng sammen med et annet par og vi betaler 3500 hver, og det er jo bra pris! da er vi ikke langt i fra bø i sommerland så det gleder vi oss til =)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #14 Skrevet 24. juni 2009 Jeg har feriert i Norge med barn og telt mange ganger. Mye billigere;) Ca 1000-1500 for en uke eller litt mer, inkl strømoppkobling. Men har en krav, så har en krav. Og da må en også betale deretter. Verre er det ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #15 Skrevet 24. juni 2009 Dersom dere vil leie i kristiansand, så er det mange muligheter til ganske rimelig leie, og husk at det er dyrere å bo i sjøkanten enn i sentrum, men at det kan være greit å bo i en leilighet også! http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=17938769&sid=xz8hefkYs_v192112 http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=17919919&sid=xz8hefkYs_v205844 http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=16138532&sid=xz8hefkYs_v345321 Bare eksempler:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå