Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Er 19 år og ble gravid mens jeg gikk mitt 3 år på vgs. Jeg fullførte skolen mens jeg bor hjemme og med moren min og barnefaren som kom innom å passet på vesla når jeg var i mine fagtimer. Bor som sagt hjemme men føler meg veldig klar for å flytte nå. Får bare utbetalt ca 7000 kr i mnd og har ingen aning om hvordan jeg skal klare meg om jeg flytter... Har 6 mnd igjen av permisjonen min, hvor jeg da vurderer å studere halvtid og jenta halvtid i barnehage. Har noen noe råd til meg om hva mer jeg kan ha krav på, osv? Gjerne noen som kanskje jobber i Nav eller har stor kunnskap om Nav. Setter stor pris på det!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 du vil få en utbetaling i mnd som heter overgangsstønad på ca 13 000, du vil få betalt bh-plass, du vil få dobbel barnetrygd= du vil klare deg kjempebra!!! Jeg har gjort det i 3 år men har nå funnet drømmemannen :-D
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 På aleneforeldredebatten er det laget en fin tråd ang hvilke stønader du har rett på: http://www.dinbaby.com/forum/thread/136896000
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Tusen hjertelig takk for svar! Ble utrolig glad nå!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Hvordan søkte du om dette? Noe spesielt jeg skal søke om? Jeg får jo utbetalt det jeg tjener...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Hehe, bare hyggelig og masse lykke til )
Lykke X 4 Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 Om du skal studere kan du også søke støtte hos lånekassen til studielån og stipend (i tillegg til utdanningsstønad/overgangsstønad fra NAV). Du vil få forsørgerstipend fra lånekassen. Og du kan søke bostøtte fra husbanken eller søke NAV om bostøtte dersom du må flytte bort for å studere, da vil NAV dekke differansen mellom din tidligere husleie og husleien på studiestedet. Hvis du da kan dokumentere at dine boutgifter var på kr 0 da du bodde hos dine foreldre, vil du kunne få dekt masse (kanskje alt) av husleien på studiestedet. Sjekk for øvrig ut nettstedene: Aleneforeldreforeningen.no Alenemedbarn.no Her kan du finne masse info om dine rettigheter, og du kan også kontakte de per mail for å få svar på spørsmålene dine om stønader osv. To kjemperessurser for folk som er alene med barn Masse lykke til videre i livet Jeg har vært der du har vært en gang. Dette klarer du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå