Gå til innhold

Alenemor,flytte for seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 19 år og ble gravid mens jeg gikk mitt 3 år på vgs. Jeg fullførte skolen mens jeg bor hjemme og med moren min og barnefaren som kom innom å passet på vesla når jeg var i mine fagtimer. Bor som sagt hjemme men føler meg veldig klar for å flytte nå. Får bare utbetalt ca 7000 kr i mnd og har ingen aning om hvordan jeg skal klare meg om jeg flytter... Har 6 mnd igjen av permisjonen min, hvor jeg da vurderer å studere halvtid og jenta halvtid i barnehage.

Har noen noe råd til meg om hva mer jeg kan ha krav på, osv? Gjerne noen som kanskje jobber i Nav eller har stor kunnskap om Nav. Setter stor pris på det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du vil få en utbetaling i mnd som heter overgangsstønad på ca 13 000, du vil få betalt bh-plass, du vil få dobbel barnetrygd= du vil klare deg kjempebra!!!

Jeg har gjort det i 3 år men har nå funnet drømmemannen :-D

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar! Ble utrolig glad nå!

Skrevet

Hvordan søkte du om dette? Noe spesielt jeg skal søke om? Jeg får jo utbetalt det jeg tjener...

Skrevet

Hehe, bare hyggelig og masse lykke til :o)

Skrevet

Om du skal studere kan du også søke støtte hos lånekassen til studielån og stipend (i tillegg til utdanningsstønad/overgangsstønad fra NAV). Du vil få forsørgerstipend fra lånekassen. Og du kan søke bostøtte fra husbanken eller søke NAV om bostøtte dersom du må flytte bort for å studere, da vil NAV dekke differansen mellom din tidligere husleie og husleien på studiestedet. Hvis du da kan dokumentere at dine boutgifter var på kr 0 da du bodde hos dine foreldre, vil du kunne få dekt masse (kanskje alt) av husleien på studiestedet.

Sjekk for øvrig ut nettstedene:

Aleneforeldreforeningen.no

Alenemedbarn.no

Her kan du finne masse info om dine rettigheter, og du kan også kontakte de per mail for å få svar på spørsmålene dine om stønader osv. To kjemperessurser for folk som er alene med barn :)

Masse lykke til videre i livet :) Jeg har vært der du har vært en gang. Dette klarer du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...