Gå til innhold

Håpløst å ta buss i rushen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det at jeg krever at alle skal reise seg og gi meg sitteplass, men synes folk kunne sett seg omkring og tatt mere hensyn. Er så liten plass og jeg er redd for at folk skal dulte borti magen min.

I går bråbremset bussen og jeg slo magen inn i søppelkassen, så bråbremset den en gang til og en dustemann falt nesten over meg og presset meg mot veggen:( Begynte å gråte når jeg gikk av bussen. Høres sikkert ut som den pysa nå, men hele opplevelsen var så kjip, hormoner, stress, mange folk osv...

Er nesten redd for å ta bussen når det er så mange folk. Noen andre gravide som ofte tar buss/bane som deler min frustrasjon ang rushtrafikken?

Klem fra *Litt trist*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkars deg. Jeg skjønner godt at du ble litt stresset og lei deg for det der. Skjønner ikke at ikke noen kunne reise seg for deg jeg. Det er klart at kanskje ikke alle så deg, men NOEN må jo ha sett deg...

*klem*

Skrevet

Er bare å spørre folk om du kan få sitte. Har ALDRI opplevd å ikke få sitteplass etter å ha spurt.

Skrevet

Get used to it! INGEN reiser seg for gravide! Sånn er det bare! Og hvis du skulle komme bort i noen som faktisk gjør det, så er du HELDIG!!!!

Man kan vel stå med fostervannet rennende nedover lårene og ingen gidder bry seg likevel. Sånn er det dessverre i dagens samfunn.

Men ungen ligger jo trygt der inne i magen da heldigvis. Du får bare sørge for å finne deg en plass der du står noenlunde "trygt".

Skrevet

Desverre er det sånn, jeg hadde ekstrem bekkenløsning og gikk på krykker men de enste som noengang resite seg for meg var enten eldre herrer (70 år og oppover) eller andre gravide som var friskere en meg.

Man må bare prøve å få seg så god plass som lulig eller heller finne på noe så man kan reise før eller etter værste rushen.

Selv ville jeg og har alltid reist meg for gravide og eldre mennesker som er dårlig til beins men i disse dager har jeg vogn så da sitter jeg ikke samme hva ......

Skrevet

Det er lov å spørre om å få lov til å sitte. Jeg tok ikke tog eller buss ofte når jeg var gravid, men de gangene jeg gjorde det, så fikk jeg sitte. Hvis jeg hadde følt behov for å sitte og ingen hadde reist seg for meg, da hadde jeg spurt om jeg kunne få plassen deres. Selvom det på langtnær gjelder alle, så er det jo en del som har vondt så de bør sitte selvom det ikke syns på dem. En gravid venninne opplevde flere ganger å bli sett stygt på av andre gravide fordi hun ikke reiste seg opp, fordi hun hadde liten mage som ikke syntes under vinterjakka.

Nå reiser jeg med vogn og får nesten alltid hjelp til å løfte den på og av og de få gangene ingen spør meg om de skal hjelpe, så spør jeg om noen kan hjelpe meg.

Skrevet

Samme opplevde jeg, ingen som gadd å reise seg...Å stå 40 min på toget med bekkenløsning, funket dårlig gitt. Bidro til min 100% sykmelding det. Eneste som faktisk reiser seg som jeg har opplevd er eldre herrer og mannfolk fra "andre nasjoner"...

Skrevet

Vet ikke hvor du bor men jeg bor i oslo og det er ikke alltid folk reiser seg selv om du spør.

Men jeg har lagt merke til at undommer og voksene fra andre nasjoner ofte er flinkere en etnisk norske

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...