Gjest Bø! Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Har funnet ut at havregrøt med kli og maltekstrakt holder ting noenlunde i sjakk. Ellers vet jeg at svisker kan hjelpe. Biola drikkes hver kveld. Andre tips?
partyoffive Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Holde seg unna hvete produkter hvertfall. Mye frukt og gront, her er det mye naturlig fiber. Ellers gjor somregel sviskejus/sviske mos gjor susen.
Hikken Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Vi sverger til sviskemos. Hvis det begynner å gå treigt har vi bare et par teskjeer i grøten, og hvis det virkelig har stoppet opp gir vi henne et halv til et helt glass :-) Funker kjaptkjaptkjapt :-)
Gjest Bø! Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Kanskje vi bare skal kjøre på med sviskemos i dag da... er snakk om større barn, så det trengs kanskje litt mer. Det med hvete høres logisk ut, virker som det skjærer seg etter helgene da vi koser oss lenge med brød til frokost. I hverdagen går det på havregrøt til frokost og kvelds (søtet med frukt) og da fungerer det sånn noenlunde. Takk for tips, tar gjerne imot flere:)
Saftsuse 84 Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Jeg skal til naturterapeut med min lille nuskehøne på snart 8 mnd i dag, hun har vært plaget med magen siden hun var pitteliten
Brugda Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Malt forebyggende, og en skvett sviskesaft (bruker de nestle glassene)- så "løsner" det skikkelig Ellers mye fiber- men husk da mye væske i tillegg, hvis ikke virker det mot sin hensikt.
h2lita Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 Sviskesaft, rosiner, fiber og ikke minst...masse vann! Mange glemmer å gi mye vann! Om man spiser mye fiberrik kost, og ikke drikker nok - kan forårsake forstoppelse, isteden for å hindre at man får det.
Gjest Bø! Skrevet 24. juni 2009 #8 Skrevet 24. juni 2009 Takk for svar, har nå kjøpt svisker til snacks, så håper jeg det hjelper. Frukt og grønt går det brukbart av fra før, men det er helt sikkert rom for mer:) Drikke masse ja, det må vi vel jobbe mer med. Det er ikke så lett å motivere noen som "er ikke tørst, mamma" til å drikke. Ikke engang saft gikk ned i dag, selv om det er kjempevarmt ute. Men det er ikke så mye plass i systemet heller da, når magen ikke samarbeider...
nicknavn Skrevet 24. juni 2009 #9 Skrevet 24. juni 2009 Om barnet ditt er så gammelt at det kan spise tørket aprikos, så kan det virke veldig bra på magen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå