Mixxi Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Hei! jeg har ikke gått på folsyre frå starten av graviditeten...fant først ut av jeg var gravid forrige uke..då var jeg 9 uker på vei.. men har hørt både fra lege og helsesøster at jeg må starte på det så snart jeg finner ut at jeg er gravid..var å kjøpte meg en pakke ista..der står det at jeg bare skal ta det til uke 12.. dvs bare i 2 uker til.. burde jeg bruke hele pakken..eller burde jeg bare bruke den i 2 uker.. helsesøster sa at jeg bare kunne bruke hele pakken til de ble tomt, at det ikke var skadelig...jeg er veldig usikker... noen som har noe erfaringer?? takker for alle svar;)
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Du kan trygt spise resten av folsyren. Jeg tok folsyre hele sv.skapet sist
paper Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Hei,du! I mitt forrige svangerskap tok jeg ikke folin.Denne gangen begynte jeg rundt 6.uke ca.Tenkte å ta det hele veien ut,litt xtra b-vitaminer er bare bra!! Tar du omega 3?Det har jeg nettopp startet med forresten.Klarer ikke huske på alt,heller.Du må ikke bekymre deg for at du ikke har tatt float siden starten...,for du er ikke den eneste!! Lykke til til oss begge videre!!!Klem
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Det er ikke skadelig å ta folinsyre lenge enn 12 uker, men du MÅ ta minst t.o.m. ut uke 12. Jeg for min del syns dette er fryktelig vanskelig å kombinere med en skikkelig glemsk gravid-hjerne. Så jeg tar nok 0 noen dager og 2 noen dager, og det skal man ikke gjøre. Men jeg klarer bare ikke å huske om jeg har tatt allerede eller ikke :-/
Mixxi Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2009 ok;) takk for svar fra dere alle;) då tar jeg bare ut hele pakken med folsyren;) tar også tran-kapsler ja.. men startet heller ikke med det før i forrige uke..men det viktigste er vell å starte engang;) lykke til videre;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå