mamma og godguttene Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Hei :-) Noen som jobber som lærer for 1 til 4 klasse her? Jeg vurderer å starte på utdanning til høsten, har veldig lyst til å bli lærer og ønsker hovedsakelig å jobbe med småbarnstrinnet. Tar man da vanlig allmenlærerutdannelse, 4 år? Jeg er helt "grønn" på høyere utdannelse og hvordan alt fungerer. Jeg begynner forhåpentligvis på studiekompetansen til høsten, og tenkte det kunne være greit å finne ut hvordan veien videre er.
Tommage♀♂ Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Du kan gå allmennlærer, eller ta førskolelærer på 3 år + pedagogikk for småskolen. Men vær da siker på at du bare vil jobbe på småtrinnet!
Enknerteiertogenspire Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Hei! Vil bare si at du ikke bør ta førskolelærer hvis du vil jobbe i skolen. I oslo er det blitt sånn at førskolelærerne presses ut av skolen og tilbake i bug. Regner med det samme skjer ellers i landet også etterhvert. Jeg har jobber mange år på småskoletrinnet, super jobb! Nå skal jeg prøve meg som leder. Lykke til og velkommen til skolen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå