tonebf Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Sønnen min har astma og han går på medisiner dagldig. Dette må han ta. Hvordan er det og ta med det i kofforten? Må jeg ha noe dokumetasjon på dette? Han må også ha noe i handbagasjen med inn på flyet, dette er vel kansje verre? Jeg må også ha med ekstra medisiner vis han får noen dårlige perioder der nede og da må jeg ha med en del utstyr som hører til som kanyler og sprøyter, dette brukes til og trekke opp. Hvordan er det? Livredd for og bli stoppa for dette men han må jo ha disse medsinene.... Noen som vet?
Himmel og hav Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Jeg har reist med medisiner i både håndbagasje og koffert flere ganger, og det går helt fint. Ta med medisin i originalembalasje, ta gjerne med resepter eller esken hvor det står hvem det er til. Man kan også få en attest på apoteket. Jeg har alltid medisin både i håndbagasje og i kofferen i tilfelle en av delene blir borte. http://www.naaf.no/no/Aktuelt/Nyhetsarkiv/Rad-til-deg-som-ma-ha-med-medisiner-pa-flyreisen/
tonebf Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2009 kom ikke inn på den linken jeg, noen annen link?
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Jada, det kan du ) Be om en attest på apoteket, det er de som skriver ut til det formålet. God tur da )
Raych Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Når jeg er ute og reiser har jeg med medisiner i håndbagasjen. Dette er sprøyter som er ferdigblandet og ligger klar med spiss etc. Tidligere var det aldri spm om disse sprøytene, enda de MÅ ha sett de under gjennomlysningen. Ble aldri stoppet. Ikke engang etter at de nye sikkerhetstiltakene ble innført. Det siste halvannet året er det blitt oppdaget at disse sprøytene ikke skal gjennomlyses på grunn av at de kan miste effekten sin. Nå har jeg med skriv fra lege, på engelsk, at de ikke skal gjennomlyses. Da virker det plutselig som om det er blitt rene bomben jeg har med meg, hehe. Inn på eget rom for å åpne håndbagasjen osv. De ligger i originalembalasje, og de skal holdes kjølig. De ligger i en liten spesialkjølebag i håndbagasjen. Det har gått helt greit, men jeg tror jeg vill hatt med skriv fra legen ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå