Gå til innhold

Monsterpupper...


Moni*gull09*gullgutt11

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva gjør dere med de enorme GIGANTISKE puppene som kommer noen dager etter fødsel? Jeg får så utrolig mange råd. Pump, ikke pump, håndmelk, ikke håndmelk osv.

Massasje og håndmelking hjelper IKKE her.

 

Lillemor plages med luft og overspising. Melken renner forbi munnen hennes og hun sluker luft, får ikke ordentlig dietak pga sykt stramme pupper. Til slutt kaster hun opp, og blir sulten igjen med èn gang...

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme problem her :(

 

Å pumpe virker iallefall ikke her,,,kom bare mer melk og ble verre, Men har funnet en ting som virker :) Lar henne drikke litt og stikker en finger inn i munnen får å få ut brystet og holder en liten pause (ca 10 sek) Og lar henne få brystet igjen. Dette gjentar jeg noen ganger helt til melken kommer litt roligere :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det heldigvis begynt å roe seg. Puh.

På KK sa de ihvertfall at de anbefalte håndmelking ved spreng. I tillegg så hadde den ene nattevakten et finurlig triks hvor hun varmet to Tena bind under springen. Skikkelig dynket dem, og la dem over brystene. Dette hjalp utrolig bra og jeg fikk løsnet opp knutene i brystet.

Ps! Det finnes sikkert noe bedre å bruke enn tena bind. hehe. Varmeflaske kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Det var jeg som startet tråden, har skifta nick)

Syns Tena-tipset var ganske bra, jeg, selv om jeg så det for sent! :)

 

Nå har det jammen roet seg hos meg også...Vet ikke om det skjedde naturlig, men håndmelket ganske konsekvent annenhver time...ikke så lenge av gangen, ca.5-10 min. Masserte og hadde på varme, VARME kluter - har også gått og svettet i solvarmen - tvinnet et tykt skjerf rundt puppene - fikk det rådet av ei jordmor da jeg ringte barsel og peip av fortvilelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...